• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tiden går fort när man har roligt sägs det...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
och det är nog inte helt j... osant skulle jag säga. Har varit några hektiska veckor på jobbet, brukar vara så just under denna månad på företaget, förmodligen inte unikt på något sätt gissar jag. Men idag så har jag haft lite egentid med inga förpliktelser alls, och med detta kom jag att tänka på tiden jag har haft här på klocksnack, denna grymma sida för oss klocknördar. Av en ren slump så hittade jag hit till klocksnack.se hemsida, då jag var ute efter en ny klocka förra året, för att vara lite mer exakt så hade jag blivit sugen på att införskaffa mig en Rolex Milgauss GV.

Jag var ute på dom flesta nätsidor som kan tänkas sälja klockor, kommer ihåg att jag googlade Rolex Milgauss och fick upp en annons på K&S på ett forum jag aldrig hade hört talas om. Under denna tid var jag och hängde på ett forum som kallades TTT, hade hängt där sedan år 2000 men var inte längre någon aktiv och stabil postare som jag varit innan, men vad var nu detta tänkte jag. Ett nytt klockforum, Hmm, fan så intressant tänkte jag, ser nytt och fräscht ut, många namn som man kände igen sedan tiden på TTT, men även många nya namn, kul. Sagt och gjort så registrerade jag mig, detta var 3 juli, 2013, och jag ångrar inte en dag att jag gjort det sedan dess.

Har fått massor av nya vänner, inte bara här på forumet, jag har fått vänner som jag även fått äran att träffa IRL Bojke, Icaras, Brogren, Feskarn, Aboynamedsue, hejo, Johnne, Tobbe-i-Etuna, jakob.dala, the judge, Tommytvigg, Målarn, Apansson, BOTL, Davvan, Aquaracer2 har säkert glömt någon och det ber jag om ursäkt för, har ju även varit på några stora Gtg och träffat många sköna snubbar som jag är glad att jag fått äran att träffa.

Jag har även fått flera fina vänner som jag har kontkt med även utanför detta eminenta forumet, jabla, Uffe, andheg, gabbeolsen, är skitglad att fått er som mina vänner. Tråkigt att ni bor så långt bort bara, så om våran vänskap betyder något, så se då till att flytta uppåt i landet era jäkla klocknördar, så jag har några likasinnade att leka med när andan faller på :D.

Jaja...men vad har jag hunnit med att införskaffat till samlingen då under tiden här på forumet, nja, jag är nöjd, visst hade jag en ganska så trevlig samling innan, men som alla vet så kan saker och ting ändras under livets gång. Själv hade jag några tunga år innan 2013 som gjorde att det fanns massor av annat som var tvunget att prioriteras före massor av klockinköp men så är livet, man får mätta mun efter matsäcken.

Efter 4 veckor på forumet så hade jag en underbar vecka ni som kommer ihåg, blev faktiskt fyra klockor på 3 dagar, Haha, ja jisses det var helt fucking amazing . Första klockan som kom var en...

Rolex 16220.
8_zps2387e6e3.jpg


https://klocksnack.se/threads/4-års-väntan-är-över-mmm-paketöppning-bonus-paketöppning.9769/

Andra som ramlade in, var en, Rolex 16613 från Holland.
103_zps36251a41.jpg


https://klocksnack.se/threads/andra-paketöppningen-på-några-timmar-faen-va-nice.9792/

Den tredje klockan som ramlade in denna avesome veckan jag hade var just den klockan som fick mig att hitta hit tidetta forum, en Rolex Milgauss GV.
0OfU0Lv.jpg


https://klocksnack.se/threads/Ähhäää-vi-tar-en-paketöppning-till-tycker-jag.9831/

Den sista klockan som kom och som fullbordade mitt fyrtal blev en Yacht Master med platinatavla.
3071.jpg


https://klocksnack.se/threads/då-var-det-klaaart-då-vi-kör-en-paketöppning-till-en-triss-blev-till-ett-fyrtal.9898/

Jag har klockan kvar så klart, men som ser ut så här då jag skriver detta, den har fått den fina blåa sunburst tavlan på sig istället. Men detta är ju högst peronligt beträffande smak och tycke.
DSC_7105 - Kopia.JPG



GOTTampBLANDAT7_zps7d2078a2.jpg

Detta var under några dagar i augusti 2013, en vecka som jag sent kommer att glömma!

Sen gick det några månader, och det ramlade in några roliga klockor i mitt tycke, jag snackar naturligtvis om Camel, och specifikt modellen SUPERCHRONO. Denna klocka var mycket populär i slutet av 80-talet om jag inte missminner mig, men framför allt under början 90-talet, var dom jävligt heta och kostade 3995:- .

Efter lite letande så hittade jag några objekt på ebay som jag valde att lägga vantarna på, fick även en superchrono av MJ24 som behövde lite kärlek. Då jag är kräsen med skicket så fick jag en över, och kunde använda lite delar för att få till klockan från MJ24. Är fortfarande ute efter den fjärde i serien SUPERCHRONO, den med vit tavla med blå visare. Verkar dock vara svår att få tag på, men jag letar vidare.

DSC_5615.JPG


Sen blev det nog ingen klocka förrän i år, den första jag köpte in var denna Omega De Ville med, refnr: ST155.005, gillar formgivningen på denna omega. Den ser jäkligt obekväm ut, men sitter otroligt skönt runt handleden. Denna köptes in i maj.
O4_zps9c0c34af.jpg

O13_zpsea55e577.jpg


https://klocksnack.se/threads/dÅ-var-det-dags-paketöppning-av-en-icke-rolex-klocka-till.23604/

Även nästa klockor jag kommer att presentera köptes under denna månad (Maj), denna gång hittade jag några trevliga objekt på Kaplans Klockkvalité på Norges nationaldag. Jag hade länge varit sugen på lite vintage, när nu dessa ur dök upp och var dessutom helt kompletta så tvekade jag aldrig att lägga bud på klockorna. Fick Aquaracer2 att kolla upp dom på inbjudan man brukar få på torsdag kvällen dagen före den allmänna visningen är. Då jag själv bor får långt ifrån tyvärr så passar det aldrig att åka på denna inbjudan, då det bjuds på mat och dryck så skulle det vara svårt att stanna kvar för att sedan vara på jobbet dagen efter.

Men, men...dagen är inne, och jag har sett till att jag kan vara med live via telefon då auktionen går, då jag inte har tid att åka ner till Stockholm då vi skall ha våran första GTG här i Dalarna som jag vet om iaf. Kaplans klockkvalité startar och spänningen är på topp, jag blir uppringd strax innan mitt objekt kommer upp. Känslan är härlig då jag hör auktionsförrättaren ropa ut aktuella bud, när han sedan säger första, andra och tredje så kissar jag nästan ner mig av all anspänning som släpps ut, Haha.

Klockorna jag ropar in är;

Tudor Snowflake refnr: 9411/0
DSC_8977_zps12c82cda.jpg

DSC_8892_zps10f78577.jpg


En underbar 16750 med otroligt trevlig matt tavla med målade index.
DSC_8903_zps899b7eca.jpg

DSC_8901_zps759f0cab.jpg

DSC_8984_zpsfde364fd.jpg


Den sista från kaplans var en klocka som jag varit spänd på länge att få prova och ha i min ägo, var en GMT med safirglas, men denna har den något udda referensnr: 16760. Den är även kallad Fat Lady, eller Sophia Loren, brukar man inte säga att kärt barn har många namn.
DSC_8952_zps6348a6a2.jpg


Även denna är fullset så klart.
DSC_8923_zps0071d8c3.jpg


Här med min 16710, lika bred men något tjockare, och det ser man med blotta ögat om man tittar faktiskt.
DSC_8955_zps2a06479b.jpg

DSC_8913_zps4f6316e6.jpg


https://klocksnack.se/threads/paketöppnings-dags-det-blir-lite-si-det-blir-lite-så-det-blir-lite-mitt-i-mellan.24301/page-6#post-502099

Hmm...dessa klockor var egentligen inte planerade att köpas, då det var en Rolex 16753 som jag verkligen vill ha i samlingen min. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det ju. SUCK...skulle gärna vilja möta denna hönshjärna som myntade detta uttryck, "för jag skulle vilja dra på han en smäll, de ä sant dä", som Peter Forsberg sa om domaren Börje Johansson efter det Modo förlorat SM-finalen mot Malmö i ishockey 1994.


Men tålamod är en dygd, så efter det man gjorde några trådar till hur du samlar ihop snabba cash till en ny klocka, och plus hur man lagar en grill för att spara ännu mera pengar så var det snart dags för klockan jag fluktat så länge efter.

Del 1)
https://klocksnack.se/threads/ot-hur-skramlar-du-ihop-snabba-cash-till-en-ny-klocka-del-1-jo.29247/

Del 2)
https://klocksnack.se/threads/ot-hur-man-skramlar-ihop-till-snabba-cash-del-2.29300/

GRILLEN :D!!!
https://klocksnack.se/threads/det-sägs-att-smålänningar-är-snåla-men-det-är-ingenting-mot-vad-jag-är.27402/

Men innan den efterlängtade klockan var påtänkt så han jag ropa in något annat som jag varit ute efter i snart 5 år, en komplett box till min Rolex Oyster Quartz. Det visade sig att den dök upp samtidigt med DD klockan.

rolex-box1-jpg.68926




https://klocksnack.se/threads/idag-så-har-jag-firat-jul-och-julafton.29602/

Nu börjar vi se ljuset i tunneln på mitt år 2014, efter alla helguldare som dykt upp på forumet så kände man suget på att prova en Day-Date. Lite roligt är det alltid att just denna klocka har varit i klocksnackares ägo innan den kom till mig. Först så inhandlades denna av calzone, han frågade mig ifall jag var intresserad, tyvärr så hade jag klockorna från kaplans klockkvalité på ingående, så jag var tvungen att tacka nej. Han sålde denna till vaniljglas, när han tröttnade, så frågade ä'ven han mig ifall jag var intresserad, även denna gång tackade jag nej, anledningen kommer jag inte ihåg.

Han sålde den till Mr puonti, efter allt grävande, snickrande och lagande av grillar, så var jag värd något alldeles extra. Jag frågade puonti om hans klocka var till salu, hade sett i någon tråd att den kanske skulle flippas. Nu var det så att denna klocka var på service, Haha, ja jävlar, denna är på service hos antingen Jälmers Ur eller Pagolds Ur, vi kommer väl aldrig att få veta sanningen beträffande detta. Ni som missat detta, angående denna service kan läsa det om ni klickar upp länken nedan.

https://klocksnack.se/threads/visst-skall-man-kunna-lita-på-sin-urmakare.31208/

Fick klartecken att köpa Puontis DD, nu tvekade jag inte, det bara att slå till denna gång, annars vet man inte när chansen kommer tillbaka att få köpa en klocka med fullset. Fan va grymma klockor Rolex Day-Dates är, jag hoppas att alla som verkligen vill testa än, får chansen att äga en, den är grym. Klockan kom med en riktigt trevlig vit tavla med romerska siffror. Men jag gillar lite färg, så jag bestämde mig för att byta tavla, på samma gång så satte jag in skivan med svenskt datum som är att måste tycker jag, den får den lilla extra charmen pga denna.

Rolex Day-Dete 18238.
image-jpg.70427

image-jpg.70426

image-jpg.70425


image-jpg.70423


Men jag var inte nöjd här, tog ledigt en torsdag och åkte ner till Stockholm, hade lite förhoppningar att klockan skulle bli lite schysstare ifall jag bytte tavla. Resultatet får tala för sig själv tycker jag, jag är jävligt nöjd med tavelbytet. Och tur var väl det att jag gjorde bytet, det var då det visade sig att den helservicen som var påstådd gjord inte ens var i närheten. Hade jag badat med klockan så hade det fått katastrofala följder, men som tur så upptäcktes det innan, jag är tacksam för det ROB-1832.

https://klocksnack.se/threads/just-me-mywatch-and-i-paketöppning.29875/

:heart: Grönt Är Skönt :heart:

DSC_9824.JPG

DSC_9872.JPG

DSC_9801.JPG
DSC_9809.JPG
DSC_9857.JPG
DSC_9861.JPG


Då var det bara en klocka kvar att redovisa, den som jag egentligen skulle köpa under året, Hehe, får se det som att övriga klockor blev en ren bonus. Jag är helt nöjd med mitt klock år 2014, Hmm, dum vore jag annars.

Hehe...då kom äntligen den klocka som jag så länge suktat efter 2,5 - 3 års väntan är över, det känns bra att få lägga bort all tid det tar att söka igenom alla sajter som kan tänkas att sälja klockor. Chrono24, VRF, HQmilton, Lunaroyster, blocket, Tradera, K&S och massor av andra hemsidor som jag inte kommer ihåg namnet på. I min värld så äger just denna 1675/3 med RootBeer tavla och Rolex Sumbmariner Two-Tone när det just kommer till gåld och stål klockor.

Rolex 16753 med RooyBeer tavla och Niple dial är SWEET :wideyed:!
dsc_0003-jpg.71652

dsc_0004-jpg.71653

dsc_9765-jpg.71662
dsc_9766-jpg.71664
dsc_9778-jpg.71672
dsc_9781-jpg.71676


https://klocksnack.se/threads/af-sjodahl-studios-presents.30053/

Detta var mina klockor år jag jag funnits som registrerad medlem här på KS, jag har bara gott att säga om klocksnack.se, träffar jag någon som jag inte känner, men som är lite klock itresserad så nämner jag alltid att dom skall ta sig en till på just detta forum. Vill även passa på att tacka alla admins, Spencer66, Denke och daviden m.fl som gör ett grymt jobb, men att hålla detta eminenta och roliga forum flytande, jag tar av mig hatten, fan vilket jobb ni gör. Jag vill även passa på att tacka alla forummedlemmar, utan er så blir det ju inget forum, jävligt kul att vara delaktig att vara medlem här, och att vecka ut och vecka in, se forumet bara växer så det knackar och bli större och större, "KLOCKSNACK rules."
 

Simpatico

Rolex
En grym post.
Snygga klockor och vilken uppställning.
Väntar med spänning på vilken riktning som kommer.

Tack för att du är du och du delar med dig (tre du i en mening).
 

jabla

Sarlacc
Sjukt bra skrivit även om jag kände till det mesta innan så var det roligt att läsa. Otroligt kul att vi är några som fått kontakt här och sedan fått flera vänner för livet på KS. Kan det inte vara du som bor fel Af Sjodahl vi andra har inte så långt till en vän. ;)
Tack för att du finns och ha en riktigt bra jul min vän.
 

paradis

Audemars
Du har snart alla Rolex :eek: ,verkligen bra skrivet, bra bilder ock fantastisk samling .....:) hoppas att du skaffar lika många till........:rolex:
 
Topp