• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tidlös watches, vad är unikt?

v0n

Patek
Kommer också att tänka på annat svenskt, Sjöö's nya Landsort, var i ligger 40k ish värdet i den? (Förvisso SW300 men vet inte när det blev 30k dyrare än SW200).
Den är givetvis mer egen med hästlängder, men om vi håller hos ifrån den känslomässiga biten för en stund så förstår åtminstone inte jag varför den är befriad från samma "kostnadskritik"...
Flera som har råkoll på tiddles kostnader, priser, vinstmarginaler osv. Ingen som törs ge sig på ett svar eller gissning?
(återigen, gärna utan det känslomässiga)

Grovt generaliserat är det väl ganska likvärdiga produkter ur ett hårdvaruperspektiv?
Vad kan en Landsort gå på i produktionskostnad tro...🤔

Marwa

Omega
Hörde på en klockpod att dom skall skjuta upp klockor i rymden. Känns riktigt desperat.

Är det här kanske en kommersiellt gångbar väg för Tiddles att sälja mer klockor och öka profiten eller är det meningslöst för en B-tillverkare med meteoriter och rymdraketer ?

Senast ändrad:

NRE

Audemars
Fick upp reklam för den här i mitt flöde. De har ju kopierat Tidlös rakt av. Swiss Military By Chrono Zermatt borde skämmas
Screenshot_20221105-131841_Chrome.jpg

BankAnden

Cartier
Fick upp reklam för den här i mitt flöde. De har ju kopierat Tidlös rakt av. Swiss Military By Chrono Zermatt borde skämmas
Screenshot_20221105-131841_Chrome.jpg
Jag tänker och tror att om den breda massan kan välja mellan två klockor som är ytterst lika, där en har en Schweizisk flagga med lite coolt namn med anspelning till militär (kvalitet osv…) och en som heter Tidlös, så väljer nog 9/10 den första.

Ooops, glömde bevisligen det unika hjortronet…måste göra att 10/10 väljer skojarmärket Tidlös 😅

NRE

Audemars
Du jobbar du med ironi va? 😅
Näääääää
Jag tänker och tror att om den breda massan kan välja mellan två klockor som är ytterst lika, där en har en Schweizisk flagga med lite coolt namn med anspelning till militär (kvalitet osv…) och en som heter Tidlös, så väljer nog 9/10 den första.

Ooops, glömde bevisligen det unika hjortronet…måste göra att 10/10 väljer skojarmärket Tidlös 😅
Du har nog rätt.

Hade inte marknadsföringen och allt annat varit så konstigt hade man ju kunnat gå vidare, men det är ju en guldgruva det här. Kommer det nya modeller snart tror vi?

LHOTSE

Omega
Stoppa klockorna! Nu jävlar händer det grejer, är det en Tidlös vi ser på bästa sändningstid?

Petra Malm, programledaren i Robinson. Tycker fan jag anar ett hjortron alltså?! 😍

Bilagor

• 731FE988-9902-4B53-888D-6EFE3DC3BC5E.jpeg
    731FE988-9902-4B53-888D-6EFE3DC3BC5E.jpeg
    356.2 KB · Visningar: 14

LHOTSE

Omega
Äh men dra åt helvete! Noterade faktiskt stor grön klocka i något avsnitt men tänkte inte mer på det.

Är inte det premium ändå? Omega har Bond, Tidlös har Robinson
Kan tänka mig att man satt kaffet i halsen på Omegakontoret när Petra dök upp i en Tidlös. Men som sagt.. riktigt premium!

Men kan vi säkerställa att det är en Tidlös? Skulle ju verka ganska vrickat att mejla henne om hennes klocka.. 😁

• Haha
Reactions: NRE

iko

Cartier
Kan tänka mig att man satt kaffet i halsen på Omegakontoret när Petra dök upp i en Tidlös. Men som sagt.. riktigt premium!

Men kan vi säkerställa att det är en Tidlös? Skulle ju verka ganska vrickat att mejla henne om hennes klocka.. 😁
Ja, det har varit uppe tidigare i olika forum/grupper med bättre bilder. Det är en Tidlös.

Detta är en dag som jag kommer att komma ihåg, jag grät en tår av lycka och skrattade :D

Konstigt, för det gick ju så bra för dem, lol
12345.png
Omsättningen ligger alltså på runt 1.4 miljoner kronor. Om vi antar att de sålde sina klockor till distributionsledet för i medeltal 4500kr (de hade väl lite olika modeller) så skulle det innebära en försäljning på ca 300 klockor per år. ...Inte ens en klocka om dagen.

Topp