• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tidningar/Magazin

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Tjena!

Vad finns det för bra tidningar/magazin out there som går att få hem i brevlådan?
Jag har ju ett digitalt magazin på Ipaden (TWM) som är bra men det är alltid trevligt att bläddra i en riktig tidning. Vad rekommenderar ni?

Det finns ingen svenskt som bara fokuserar på armbandsur va? Det finns väl ingen på svenska men det måste finnas många på amerikanska/engelska.
 

Josef B

Bestraffaren
Gillar klart Plaza och Cafe. Plaza har börjat med en del klockor. Grymma tidningar! Annars håller jag mig till Watchworld, går aldrig fel. Pateks egna är bra med.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Watchtime gillar jag. Annars finns det flera på tyska som också är bra, Uhren magazin till exempel.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Körde WatchTime och Plaza Watch på papper länge men nu endast WatchTime på paddan.
Tycker inte PlazaWatch ger så mycket. Tyskarna är bäst, men det är inte min tyska.
 

Genta

Cartier
Läser tyska Uhren-magazin och Armbanduhren som finns i Sverige. Förlaget bakom förstnämnda ger ut flera tidningar, t ex Chronos och Klassik-uhren som finns i Tyskland. Artiklarna i Uhren-magazin och Chronos brukar dyka upp i Watchtime med viss fördröjning - samma tyska ägare tror jag.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Plaza Watch är outstanding i mitt tycke. Riktigt bra skit, inte minst i det vertikala planet när man väljer att titta mer på branschens strukturer, resonemang och personer. Intressant på riktigt!
 
Topp