• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tidsavvikelse hjälp! TYMC timegrapher

KMS

Rolex
Fick den här bilden av säljaren (klockan befinner sig i Japan). Någon som vet vad vi ser på bilden? McGyver ? Någon annan som är lite tekniskt kunnig? Det ser ju onekligen lite proffsigare ut än vad jag väntat mig.
Har hittat lite länkar om TYMC timegrapher men har inte riktigt fattat vad värdena säger. 18000 förstår jag men resten, är det sekunder? Är det då sekunder per timme, per dag osv. Jag har redan köpt klockan så lite uppmuntrande hurrarop om klockans förträfflighet är välkommet!:)

0
 

Dykarsjuk

Omega
Ooo fancy:)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med värdena men jag bjuder på ett hurra för klockan!
Hoppas nån annan kan bistå på riktigt...
 
  • Like
Reactions: KMS

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som jag förstår det så är det väl +19s/dag. Sedan ska den där grafen gå så rakt horisontellt som möjligt... Fråga McGyver kanske?
 
  • Like
Reactions: KMS

_jonte

Patek
Det intressanta från skärmen saknas, dvs amplitud och slagfel. Men som Mcgyver säger så bör slagfel vara litet. Då kan man fråga sig varför denna information inte skickats med när denne ändå tagit sig besväret att ta denna bild... (Något att dölja?)
 

KMS

Rolex
Det intressanta från skärmen saknas, dvs amplitud och slagfel. Men som Mcgyver säger så bör slagfel vara litet. Då kan man fråga sig varför denna information inte skickats med när denne ändå tagit sig besväret att ta denna bild... (Något att dölja?)

Största anledningen till bilderna tror jag var att japamart ville säkerställa att det var rätt klocka. Ser detta lite som ett test om det funkar bra att handla på detta sätt. Just den här klockan är ju svårfunnen så därför tycker jag det är ok att chansa lite. Inget tyder på att det skulle vara några problem. Så det är ju bara att hoppas!
 
Topp