• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tidtagarur

Veratio

Basic
Har efter tjugo års uppehåll börjat skjuta pistol igen. Det är flera som har digitala tidtagarur vid vissa grenar, men jag skulle vilja ha ett klassiskt tidtagarur!

Vanligtvis är det sex minuter man ska ta tiden på, så det vore tacknämligt om det gick att se minuterna hyfsat bra. Såg att @tdn-dk hade en formidabel samling tidtagarur, men bilderna var borta.

Någon som har något bra tips, eller någon till salu? Vore kul med en väl fungerande Heuer eller Omega (eller liknande!). Får förstås inte vara för ovanlig eller för dyr, eftersom den kommer att användas!

Finns det speciella skytte-tidtagarur måntro?

Har disse 27 just nu. De er billiga, köper dem på Tradera fra 400 kr. til ca. 1.000 for et NOS. De er inte till salu :)

SW1.JPG
SW2.JPG
SW3.JPG
SW4.JPG
SW5.JPG
SW6.JPG
SW7.JPG
SW8.JPG
SW9.JPG
SW10.JPG
SW11.JPG
SW12.JPG
SW13.JPG
SW14.JPG
SW15.JPG
SW16.JPG
SW17.JPG
SW18.JPG
SW19.JPG
SW20.JPG
SW21.JPG
SW22.JPG
SW23.JPG
SW24.JPG
SW25.JPG
SW26.JPG

Har efter tjugo års uppehåll börjat skjuta pistol igen. Det är flera som har digitala tidtagarur vid vissa grenar, men jag skulle vilja ha ett klassiskt tidtagarur!

Vanligtvis är det sex minuter man ska ta tiden på, så det vore tacknämligt om det gick att se minuterna hyfsat bra. Såg att @tdn-dk hade en formidabel samling tidtagarur, men bilderna var borta.

Någon som har något bra tips, eller någon till salu? Vore kul med en väl fungerande Heuer eller Omega (eller liknande!). Får förstås inte vara för ovanlig eller för dyr, eftersom den kommer att användas!

Hej

Köp en som har nerräknings timer och är digital som ligger ner eller använd den som finns i mobilen.
Det är Mycket sällan man använder upp 6 min i målskytte då det är 5 skott per serie. ;) på 25 meter.
Om det är en tävling så av gör skytteledaren detta som startar tiden :D

NU så letade du inte efter en digital men gör det enkelt för dej :)

//Simon

Torganders armegevärsur kanske?
Har ett sånt om du är intresserad.
image.jpeg

Och det fungerar såhär:
image.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp