• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Till all med en Tag Heuer

D

Deleted member 1265

Guest
Tag Heuer är Racing! Kanske långt mer än övriga!
 
D

Deleted member 1265

Guest
En liten del av mig önskar att iwc, rolex, patek o fler andra vore kraftigt förankrade i racing, men tyvärr är de inte det, som bilnöörd, som jag är så tar th flaggan här helt klart!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Vidare önskar jag att jag gillade chopards klockor mer (som försöker anspela på motorintresset), men de är bara sååå röriga.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ändå känns märket inte speciellt racing!
(Misstolka mig inte, vill/kommer ändå,också ha en rolex i mitt klockstall)

Nä, så är det väl. I USA har dom satsat under många år. Huvudsponsor för Daytona 24 H tror jag.

Hublot och Richard Mille känns mindre racing för mig än Rolex.

Certina, Casio och Oris sponsrar varsitt stall vill jag minnas. Ändå är ju TAG Heuer eller bara Heuer väldigt inarbetat sedan 60-70 talet.
 
V

Viggen

Guest
Håller med! Bra "film".
Rolex har väl ett bra racing ådra. De har ju sponsrat LeMans 24timmars i herrans många år.Tycker de är mer racing än Hublot. :)
Övrigt, under tidigt 80-tal så satt Tissot som sponsor på Lotus F1 bilar och Longines på Ferraris F1 bilar. Buler var huvudsponsor bla åt BMW M1. Marc Surer racade en av dessa bestar. Köpte man en M1´a så följde en special designad Buler med på köpet. :bookworm:

Att TAG Heuer förknippas så starkt med racing beror nog mest på Mclarens framgångar under 80-talet. :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
När blev det tag heuer? Visst var det bara heuer ett tag? Är jag ute o cyklar?
 

Rholm

Cartier
Heuer tycker jag är galet mycket racingrelaterat.....Jack Heuer såg väl till att Heuer syntes i hela Fi1 cirkusen med början av 70-talet. Kolla dom gamla Ferrari bilarna....
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Heuer (minus TAG) är galet mycket racing... köpte min Silverstone efter att ha sett nedan bild på Clay Regazzonis.

Det blir inte mer 70-tal än så här ... dessutom inte lika vanlig eller exploaterad som Monacon (även fast den står på min hitlist i original)

1970-ClayRegazzoni.jpg
 

Camo00

Patek
Heuer (minus TAG) är galet mycket racing... köpte min Silverstone efter att ha sett nedan bild på Clay Regazzonis.

Det blir inte mer 70-tal än så här ... dessutom inte lika vanlig eller exploaterad som Monacon (även fast den står på min hitlist i original)
Galet grym!! Det finns inget coolare än gammal racing... vilka killar!! :)
 

Rille

Rolex
gebehaza.jpg


Jag har blivit sugen på den här Tagen...
Någon som kan prata vett i mig eller har tips på annat kul liknande:)?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har blivit sugen på den här Tagen...
Någon som kan prata vett i mig eller har tips på annat kul liknande:)?
Finfin även om den förmodligen är lite stor för mig. Men om du gillar denna borde det finnas fler Carreror som faller i smaken. Bara att börja bildsöka.
 

Rille

Rolex
Finfin även om den förmodligen är lite stor för mig. Men om du gillar denna borde det finnas fler Carreror som faller i smaken. Bara att börja bildsöka.

Är nog lite för stor för mig också, har sett ett gäng på 39mm som jag tycker är en bra storlek.
Ska leta vidare men tycker de flesta är lite "för mycket".

Föredrar de cleanare som den här och även de vintage jag sett!
 
Topp