• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Till er som köper Tudor subar

calzone

Vacheron
Varför inte lägga till 10 K och få en äkta Rolex Sub ?, Förstår inte riktigt :p


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Ryttaren

Rolex
För att en flinga är så mycket snyggare :)

En Rolex med matt tavla och målade index är nog snarare dubbla priset i och med att man kan få t.ex en tudor flinga för 15-20.

/n
 

max

Dancing Queen
Varför inte lägga till 10 K och få en äkta Rolex Sub ?, Förstår inte riktigt :p

Tudor sub omkring 15k i bra skick
Rolex sub omkring 30k och skall man ha en vintage i stil med tudoren i fint skick så är det ju garanterat över 40 (jag vet att man kan få tex 5513 för under 30 men skulle garanterat välja tudoren istället för ett sådant ex).

Det är trots allt en dryg fördubbling och om man inte har de extra 15k så är det väl ypperligt med en tudor sub där du vanligtvis kan använda den några år och sen sälja den för samma peng du köpte den för.
Tycker att det är en bra instegsklocka när man inte är redo att lägga 40k på en rolex. Skulle gärna se att fler gick på den linjen än att köpa något slitet skräp med en för snäv budget.

Börjar vi prata 25k eller liknande för en tudor sub så är det troligtvis en med box, papper, service, extremt fint skick osv och vi måste då såklart jämföra med en likadan sub som lätt sticker uppåt och över 50k.
 

Ryttaren

Rolex
ty9ususe.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Köpte en Tudor Sub för 17k innan jag köpte Rolex. Fantastiskt prisvärd klocka som köptes för att se om suben var något för mig. Saknar den faktiskt ganska mycket till och från, bra mycket mer än min gamla 14060.

sesy6ebe.jpg
 

Smulan

Rolex
Tudor har ju många görsnygga klockor :) Sen borde det väl vara betydligt lägre servicekostnad på ETA-verket?
 
Topp