• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Till salu Omega SM 300 165.024-66 - BUMP - BUMP

hejo

Panerai
Då vart det dags att avyttra ett stycke historia.

levelone.jpg


Här har vi en gammal Omega SM 300 från 1966 som vill byta ägare.
För att göra beskrivningen lite enklare så kan ni kolla in en gammal länk:

http://www.network54.com/Forum/5946...et+%E4r+n%E5got+visst+med+gamla+klockor%85%85

Kort sagt så är jag i princip andra ägaren på uret. Orginalägaren var en gammal proffsdykare som använt uret i sitt arbete.
Jag köpte uret av en släkting som inte använt klockan.
Klockan håller tiden bra dock skrammlar rotorn lite men min urmakare hävdar att sericebehovet inte är akut.
Min gissning är att tavlan har bytts ut på senare år (typ tidigt 80-tal) vid en service. I övigt är allt i sin ordning
inklusive en härligt patinerad bakelitbezel.
Klockan säljes i befintligt skick och utan länk. Om köparen inte är nöjd tar jag tillbaka den mot att återfrakten bekostas
av den missnöjde köparen. Priset sätter jag till 15 000:-. Inga byten är av intresse. Tycker ni att jag prissatt den felaktigt
så säger ni till :)
Svar och eventuella frågor besvaras via henrik (a) urvalet.com.
Vill ni ha referenser så fixar vi det.
Har varit en relativt aktiv medlem på gamla TTT och initialt på detta eminenta forum men nya medlemmer vet nog inte vem jag är.
Som sagt här har ni ett stycke historia som vill byta ägare.
Lite blandade bilder:
Brothers_1.jpg


Brothers_1.jpg


Brothers_0.jpg


SM300_Bracelet.jpg


kombo.jpg


IMAG0138.jpg

Hör av er om intresse finnes!
Med vänliga hälsningar
/Henrik
 

hejo

Panerai
Bumpar denna annons då intresset varit milt sagt njuggt.....
Hojta gärna till om ni tycker jag prissatt fel :)

/Henrik
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar denna annons då intresset varit milt sagt njuggt.....
Hojta gärna till om ni tycker jag prissatt fel :)
/Henrik
Som prisreferens kan jag nämna att det dyker upp ny-ihop-plockade såna här med jämna mellanrum på tzuk och de brukar vara prisade som denna. I min värld bör denna vara värd mer än de i och med att denna inte är ett ihop-plock. Dessa visarna har jag dock aldrig sett på denna modell innan, utan ihop-plocken brukar ha svärds-timvisare. Lycka till med försäljningen och sänk inte priset!
 
Topp