• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbaka efter TLC

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Efter en knapp månad hos Farfars Klocka har jag nu hämtat min Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver (långa namn är också kul). I klockar tickar ett Valjoux 23. Enligt urmakaren så var produktionsperioden mellan 1916 och 1974. Om det stämmer så är det fanimej sanslöst. 58 år! Jag har klämt dit ett lite för brett nato bara för att jag vill använda klockan :lol:
IMG_20130128_203558.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Welcome home! :) Kul att hämta hem en dinka efter SPA-behandling och jag tycker resultatet blev strålande, kronografsekundvisaren är makalöst fin...
Stygg boett...
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Grym, fast varit tyst om ditt andra köp! Uppdatera oss Pappi!
Haha, Connien ligger där den ligger. Jag väntar på att beads of rice bandet ska landa sedan ska den få ordentligt med luft :lol:

Edit: Förresten, Tack alla! Jag tycker nog också att denna är bland det snyggaste som finns när det kommer till mögelkronografer.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Tillbaka efter TLC

_jonte skrev:
Gött, riktigt fin modell! Får man fråga vad en service går på?
Servicen inkluderade lite delar till kronografen som behövde bytas, så inalles gick det på 3300, men då är det närmast att likna vid en tiotusenmilaservice inklusive växellådsbyte. :lol:
 
Topp