• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

..tillbax för en snabb uppdatering med Ploppen!

  • Trådstartare Deleted member 4412
  • Start datum
D

Deleted member 4412

Guest
Hej alla klock-bröder!
Stort tack för alla likes och trevliga kommentarer i min tidigare post:)
Ja vad säger man, OWG och inget flippandes längre, är livet slut för det?
Nja riktigt så är det väl knappast, när nåt intresse trappas ner så trappas ju nåt annat upp helt enkelt men visst kan jag sakna känslan av att ständigt äga nya klockor. Denna känsla försvinner dock lika fort när jag kikar på min Plopp varje gång;-)
Visst har jag läst på typ allt jag kommit över om just Ploprof 600, alla tavlor, visare, bezelringar, straps, info osv.
Har även köpt på mej en del straps samt har ett visst sug efter en service tavla samt visare bara för att få den komplett.
Nu till själva klockan, jag var eld o lågor när jag köpte den, men nu är jag nog mer nöjd än någonsin med den.
Tillsammans har vi hunnit besökt London, gift oss (inte JAG o Ploppen alltså), varit i New York på bröllpsresa, tagit första doppet (svin kallt!) och den har inte svikit mej en enda gång:happyhappy:
Att denna klocka skulle passa till så många outfits trodde jag heller aldrig men sh*t va bra den passar till allt!!
Lite bilder oxå såklart;-)
NOS Milanese
Vigsel
Benarus Cuda gummi är skönt att jobba i
Casual i trädgårn
Så ja, jag kommer fortfarande att vara en OWG med denna skönhet ett tag till. Visst har jag ett litet sug efter annat MEN då måste denna klocka lämna och det är jag inte redo för.
Än;-)
Tack igen o ha en trevlig sommar!!
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Ps!
Vore kul om fler kunde slänga upp lite bilder på sina Ploppar här;-)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tackar för alla gratulationer:happyhappy:
Tänkte slänga in en bild på lite fler gummistraps jag har:
image.jpg

Har aldrig provat nån Seadweller men får jag tillfälle så;-)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Snygg pjäs, Ser grymt ut till business klädseln!
Tackar! Inget jag bär till vardags men ville ändå visa vissa tvivlare att det GÅR att köra Ploprof till kostym.
Minns såväl en gäst för nåt år sen, en äldre välklädd herre som körde Ploprof 600 på mesh. Såg så himla coolt ut! Att han sedan berättade att det var en Milanese länk och berättade var namnet kom ifrån gjorde det bara ännu coolare:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grymt fin Mark3:a! Tycker de samt Mark1:eek:rna åldras/patineras? finast faktiskt:)

Skall jag vara helt ärlig vet jag inte riktigt vad jag har, servicetavla, vridring och visare har jag bara förmodat. Håller dock med om patina, min är trevligt varmt tonad medan de äldre som är grönaktiga inte är lika kul.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Gärna fler bilder på era Ploppar här! Jag vet ju att det finns några till (har ju sökt i smyg haha)..
Vill ha nåt trevligt att smygläsa när jag loggar ut igen:facepalm:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Grattis!
plopp är en cool klocka som dock behöver en rejäl handled för att bäras upp ordentligt!
Vågat att köra den till kostym och den fungerade ju uppenbarligen! :D
 

Carlton

Cartier
Grattis!
plopp är en cool klocka som dock behöver en rejäl handled för att bäras upp ordentligt!
Vågat att köra den till kostym och den fungerade ju uppenbarligen! :D

Jag håller faktiskt inte med dig där! Vill minnas att exempelvis Aurum , precis som jag, har taniga handleder och det är faktiskt inga problem att bära upp den ordentligt. Han har säkert fler bilder för att motbevisa ditt påstående ;)

Vet inte om den här bilden är representativ för min åsikt men kändes bra och såg inte konstigt ut irl iaf.

aa83aa023eb7483c7c1b7f19a88de9e5.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag håller faktiskt inte med dig där! Vill minnas att exempelvis Aurum , precis som jag, har taniga handleder och det är faktiskt inga problem att bära upp den ordentligt. Han har säkert fler bilder för att motbevisa ditt påstående ;)

Vet inte om den här bilden är representativ för min åsikt men kändes bra och såg inte konstigt ut irl iaf.

aa83aa023eb7483c7c1b7f19a88de9e5.jpg


Ser bra ut!
Tänker bara att det är en riktig bjässe!

I stand corrected! :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är ju onekligen ett riktigt jävla as rent ut sagt men på något sätt går det ändå att bära upp den! Kanske något istället för en hulk?;)

Det blev faktiskt något annat istället för en Hulk.
Men jag avslöjar inget än eftersom affären ej är klar ;)
Men jag börjar tröttna lite på DD så man kanske byter sig mot en plopp och Speedy ;) Tåls att fundera på!
vill verkligen testa plopp, även om jag inte gullar stora klockor :)
 

R0B

Panerai
Hej alla klock-bröder!
Stort tack för alla likes och trevliga kommentarer i min tidigare post:)
Ja vad säger man, OWG och inget flippandes längre, är livet slut för det?
Nja riktigt så är det väl knappast, när nåt intresse trappas ner så trappas ju nåt annat upp helt enkelt men visst kan jag sakna känslan av att ständigt äga nya klockor. Denna känsla försvinner dock lika fort när jag kikar på min Plopp varje gång;-)
Visst har jag läst på typ allt jag kommit över om just Ploprof 600, alla tavlor, visare, bezelringar, straps, info osv.
Har även köpt på mej en del straps samt har ett visst sug efter en service tavla samt visare bara för att få den komplett.
Nu till själva klockan, jag var eld o lågor när jag köpte den, men nu är jag nog mer nöjd än någonsin med den.
Tillsammans har vi hunnit besökt London, gift oss (inte JAG o Ploppen alltså), varit i New York på bröllpsresa, tagit första doppet (svin kallt!) och den har inte svikit mej en enda gång:happyhappy:
Att denna klocka skulle passa till så många outfits trodde jag heller aldrig men sh*t va bra den passar till allt!!
Lite bilder oxå såklart;-)
NOS Milanese

Vigsel

Benarus Cuda gummi är skönt att jobba i

Casual i trädgårn

Så ja, jag kommer fortfarande att vara en OWG med denna skönhet ett tag till. Visst har jag ett litet sug efter annat MEN då måste denna klocka lämna och det är jag inte redo för.
Än;-)
Tack igen o ha en trevlig sommar!!
Stiligt! Gillar faktiskt inte ploppen speciellt mycket, men den ser riktigt bra ut på dig. Framför allt på bilderna med kostym. :)
 
Topp