• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillsnyggning vid service - bra eller dåligt?

Nikkob

Basic
Har lämnat in min 6105 på service. Urisen ville reluma och fixa till index/visare. Jag sa att de absolut inte fick ändra ngt. Nu är jag lite fundersam om man ev skulle fräscha till men inte reluma då den har lite väl mkt "wasabi"... Jag planerar att sälja så frågan är vad som man ska tro är bäst ur det perspektivet?
IMG_20200408_220948.jpg

Har lämnat in min 6105 på service. Urisen ville reluma och fixa till index/visare. Jag sa att de absolut inte fick ändra ngt. Nu är jag lite fundersam om man ev skulle fräscha till men inte reluma då den har lite väl mkt "wasabi"... Jag planerar att sälja så frågan är vad som man ska tro är bäst ur det perspektivet?
IMG_20200408_220948.jpg
Helt rätt att inte låta urisen göra något! :)

Görs det snyggt får du nog mer betalt om du relumar. Om det blir halvdant gjort får du mindre. Jag hade dock sålt oservad och ofixad om jag var du.

Tycker med att det är hedersvärt.

Hade dock bara låtit dem röra maskineriet.
Om ågon vill ”fräscha upp” den så går ju det att lösa, dock går det ju inte att återställa den med patina. Personligen föredrar jag patinerat och Skulle aldrig bli spekulant om den var ”uppfräschad”.

Hade önskat att den som sålde klockan till mig hade haft samma inställning. Jag hoppas att god karma lönar sig mer än pengar i det långa loppet.

Tillbaka
Topp