• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillverkade ex av olika klockmärken

Boozer_87

Silver
Hej alla glada KS:are! Och buttra med för den delen ;) tycker det skulle vara intressant om det fanns någon vettig sida som visar ca tillverkade ex av olika modeller och modellår. För alla vi klockälskare har ju inte limiterade upplagor som ofta lyfts fram vid ex försäljning :)Jag tycker det skulle vara intressant läsning även om ex en Breitling Chronomat har gjorts i 500000st ex eller en Rolex Sub i 6000 mellan vissa årtal och totalt. Någon som håller med?

Har försökt och sökt i sökfunktionen men inte kommit fram till något vettigt, men finns det en tråd om detta får gärna admin länka och radera denna!
Trevlig kväll på er alla där ute!
/Bobban

Såvida det inte är en specifikt limiterad serie så kommer du finna att det är praktiskt taget omöjligt att veta exakt hur många av varje modell som tillverkats, eller hur många exakt per åt för vissa märken.
Märkena själva håller ganska hårt på den här informationen och den kommer du inte åt utifrån tyvärr.

Såvida det inte är en specifikt limiterad serie så kommer du finna att det är praktiskt taget omöjligt att veta exakt hur många av varje modell som tillverkats, eller hur många exakt per åt för vissa märken.
Märkena själva håller ganska hårt på den här informationen och den kommer du inte åt utifrån tyvärr.
Förstår vad du menar, MEN jag tror ändå det kan finnas en del uppgifter, kanske lite spekulationsvis med lite "insiderinfo" sen kvalificerade uppskattningar med duktigt folk som tyder serier och liknade kan ju finnas? :)

Mycket möjligt, jag sitter på en hyfsad mängd info genom mitt jobb, men har inte tillåtelse att delge sådan info på ett offentligt forum.
Uppgifterna finns absolut, men de kommer antagligen inte delge dem, framförallt inte här.

Tillbaka
Topp