• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillverkning av inserts

rogart-63

Patek
Har en lite ide :cool: .Köpte en beater här på forumet för ett tag sen .Hade en riktigt sliten insert .Har letat efter ett nytt insert men icke sa nicke .Inte ens Citizen kan få fram ett .Utan då måste man skicka klockan på service och byta hela bezeln och betala minst 700 bagis .Det är en "gammal" C500 Citizen dykare .Rätt trevlig tycker åtminstone jag .Men den skulle kunna piffas upp lite . Har letat efter någon som kan svarva ett antal ringar i rätt dimesion och sedan få dom eloxerade i olika färger . Sen hade jag tänkt sälja på Ebay .Eller forum .Borde finnas några stycken därute . Nästan alla är slitna på ett eller annat sätt .Men var hittar man någon som kan göra detta för en slant och vem kan göra det i mindre serier ? Har gjort ett exempel på bilden .Först det gamla slitna baksidan som är svart (liknar original)och så har jag färgat det rött med tusch på andra bilden . Men det kan ju lika gärna vara blått ,guld ,svart, etc .

RSCN2107.JPG


RSCN2108.JPG
 

Knät

Cartier
Jag behöver en ny bezel til en klocka som ligger här hemma. Kollade med Morgan Tennesmed på Astander och han kunde utan problem svarva till en. Sen har jag inte fått tummen ur bara..
Btw.. jag har en massa gammalt skrot här hemma om du är intresserad..
 

rogart-63

Patek
Jag behöver en ny bezel til en klocka som ligger här hemma. Kollade med Morgan Tennesmed på Astander och han kunde utan problem svarva till en. Sen har jag inte fått tummen ur bara..
Btw.. jag har en massa gammalt skrot här hemma om du är intresserad..

Är det dom som håller till på hörnet i gamla Rune tennesmed ? .Motortrimningsfirman ?
 
Topp