• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillverkning av lumeplupp till Rolex fat font. High Tech varning!!!

Gummo

Joker
2-Faktor
Hade den stora lyckan att lura av @theargonaut ett Fat Font-insert härom kvällen. Ett par mackor å ett par bira sen var vi överens:)
image.jpg

Som ni ser har nån jävel pillat loss pluppen!
Viktigt är att använda endast proffesionella verktyg eftersom ett fat font kostar som ett par tre Seikos. Lim, underlag, tandpetare, gatkrita. Tejpa skiten, skrapa loss krita å blanda med lim. Applicera i hålet med tandpetare så det blir en liten ytspänningsbubbla.
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Aha, verkar ju bättre än superlim som reagerar så fort.
Ja, det blir en seg bra smet. Om man trycker spetsen på tandpetaren ner i limmet så blir det en spetsig sträng som är lätt att få ner i hålet. Satte en liten tejpbit under insert som jag tryckte på uppifrån med tandpetaren så att de lossnade lite runt hålet och limmet kunde flyta ut under tejpen. Sen tog jag bort tejpen innan det stelnat helt.

Går att torka bort ganska bra om man spiller också...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Äntligen vet jag vad jag ska göra med alla de där förbannade gatkritorna som dräller runt i förrådet! Ska genast klicka hem 300 miljarder inserts och sätta barnen i arbete.
 
Topp