• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timefactorstråden

Då den är lite drygt åtta år gammal, så skulle den nog må bra av service eller i varje fall regleras, nu har jag bara haft den ett par veckor och den var i det närmsta oanvänd innan dess, men den går stabilt på plus 22 sekunder/dygn.
Jag ska bära den några veckor till och se om den fortfarande ligger stabilt, sedan får vi se vad jag gör.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Nytt band på Speedbirden, hyfsat nöjd men riktigt skönt sitter det i alla fall. Det får nog sitta på ett tag.
IMG_1424.JPG
IMG_1425.JPG
 
Snyggt med speedbirdloggan på tavlan, min är en tidig modell och de har tavla utan logga.
Supernajs klocka men jag retar mig på att de inte kunde ha fasade kanter till datumvisningen så den blev bättre synlig, som det är nu ligger den djupt in och tavlans tjocka kanter skuggar mycket tycker jag.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Snyggt med speedbirdloggan på tavlan, min är en tidig modell och de har tavla utan logga.
Supernajs klocka men jag retar mig på att de inte kunde ha fasade kanter till datumvisningen så den blev bättre synlig, som det är nu ligger den djupt in och tavlans tjocka kanter skuggar mycket tycker jag.
Kan bara hålla med dig.
 

makkan

Breitling
Äger ett antal Timefactors klockor. PRS-2, PRS-53, Richmond Spencer, PRS-21 Mycket nöjd med samtliga klockor.
Kom på att jag har en PRS-20 Italian LE också.
 
Senast ändrad:

Mark-IX

Cartier
Eddie Platts startade Timefactors 1996. Jag tänker att han sålt en hel del klockor och band till Sverige genom åren. Små batchar av märken som Smiths, Precista och Speedbird säljer slut. Vore kul att se vad Klocksnacks följare bär för klockor från Timefactors.
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Riktigt lyckad modell. Gtattis!

Den vita varianten skulle säkert bli väldigt bra på ngt brunt vintageinspirerat band typ detta.

56B0497B-870B-463B-B976-B9FD36EFA11C.jpeg
 

DrDre

Patek
Longines släppte ngt liknande nyligen. Personligen skulle jag dock valt Smiths. Roligt märke och lite mindre (2,5mm). Och mkt bättre pris.

1CB3F058-09C1-496D-A82B-4BBAD5A8AAE2.jpeg
 

Mark-IX

Cartier
Longines släppte ngt liknande nyligen. Personligen skulle jag dock valt Smiths. Roligt märke och lite mindre (2,5mm). Och mkt bättre pris.

1CB3F058-09C1-496D-A82B-4BBAD5A8AAE2.jpeg

Ja, storlek, finishen, handjagat, och servicen man får från Eddie tilltalar mig. Klart prisvärda klockor. Kul att en klocknerd från Sheffield får leva kvar.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Måste säga att den där är jäkligt läcker. Stilren, "vintage-vit" tavla (i brist på vad det egentligen kan vara för färgbenämning) och visarna går ju helt i linje med resten av klockan! Riktigt, riktigt snygg :happyhappy:!
Bra och rätt benämning, iallafall enligt timefactors hemsida :D

"Semi-matte vintage white, black printed numbers"
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Klockan ovan (Smiths PRS-29am) är ju sjukt porrig. Men kan någon förklara vad detta är för märke? Läste på sidan men tycker fortfarande det är lite oklart. Var byggs klockorna? Vad är kopplingen mellan timefactors och tz.uk?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Klockan ovan (Smiths PRS-29am) är ju sjukt porrig. Men kan någon förklara vad detta är för märke? Läste på sidan men tycker fortfarande det är lite oklart. Var byggs klockorna? Vad är kopplingen mellan timefactors och tz.uk?
Utan igentligen ha en aning om vad jag snackar om så är Smiths ett gammalt anrikt engelskt märke som gått i graven och som en nisse som heter Eddie har köpt rättigheterna till tillsammans med några till. Han designar sina klockor själv och förut tillverkades de i Tyskland av Kemmner men nu när Kemmner lagts ner så tillverkas de i Hongkong. Den nya everesten är den första Hongkong-klockan tror jag.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Utan igentligen ha en aning om vad jag snackar om så är Smiths ett gammalt anrikt engelskt märke som gått i graven och som en nisse som heter Eddie har köpt rättigheterna till tillsammans med några till. Han designar sina klockor själv och förut tillverkades de i Tyskland av Kemmner men nu när Kemmner lagts ner så tillverkas de i Hongkong. Den nya everesten är den första Hongkong-klockan tror jag.
Tack för svaret! Och timefactors är bara en återförsäljare eller? Får göra lite research.
 
... väntar ivrigt på 36mm versionen av Smiths Everest :)
Samma här..! Såg att den skulle komma i vitt senare också. Och i samband med det så kommer en ny länk (även till den svarta) som smalnar av från 20 till 16 mm och med vanligt spänne.

Den första batchen med svarta klockor som kommer nu kring nyår har en länk som smalnar av från 20 till 18 med ett ganska tjockt spänne (som iofs såg väldigt bra ut!)..

Undrar hur man ska tänka, -ska man köpa första eller ska man vänta?

Läste för övrigt att Eddie (ägaren) var väldigt nöjd med nya producenten. Han skrev att kvaliteten från Hong Kong är ännu högre än vad han fått från Kemmner tidigare.
 
Topp