• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Timegraphanalys av klockor till försäljning?

Arcticreef

Silver
Jag har undrat varför inte alla dyrare klockor (nya o beggade ) inte åtföljs av en färsk timegraphanalys? Borde kunna spara både tid, pengar o dåligt humör. Jag antar att varje seriös urhandlare har tillgång till en sådan.

Ett aktuellt exempel: https://klocksnack.se/threads/säljproblem.163498/

Vad som ursprungligen framstod som klagomål kring tidsavvikelse på en SKX visade sig vara en betydligt värre situation när det hela förtydligades. Har man tillgång till en Timegrapher så finns det egentligen ingen anledning att inte bifoga resultat annat än lättja men att ange tidsavvikelse som "går +/- x sekund" bör man kanske vara försiktig med.

För att vanligt folk inte har en Timegrapher och för att klockors värde sällan handlar om hur exakt klockan visar tiden.
Det finns alternativ i form av mobilappar men jag tror att det är få som känner till det. Givetvis långt ifrån lika exakt som en vända i Timegraphern men det kan i alla fall ge ett hum om eventuell gångavvikelse och amplitud.

Tillbaka
Topp