• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Timegrapher i dator

Jag gör det :) men är inget mek-proffs. Kör på Mac med någon slags Windowstillägg. Kan se om jag hittar guiden när jag kommer hem.
Hittade du din guide? Är nyfiken på hur du fått ihop det. Jag har en gammal mikrofon från en timegrapher liggande och en Mac Pro dammande i min verkstad så det vore kul att se om man kan få det att funka på nåt sätt.

Nu är jag här, använder nedan program:

För att köra på mac använder jag:

Och mikrofon/rigg är:

Funkar helt okej, lite krångligt på mac men bra som budgetlir!

@lekamen @MacRulez4ever

Senast ändrad:
Nu är jag här, använder nedan program:

För att köra på mac använder jag:

Och mikrofon/rigg är:

Funkar helt okej, lite krångligt på mac men bra som budgetlir!
Stort tack! Ska testa så snart jag kan.

Använder själv PC TimeGrapher (PCTM) för Windows och är mer än nöjd.

Frank Roskey, som är upphovspersonen, kan ofta dessutom tillhandahålla begagnade men riktigt bra urmakarmikrofoner som han anpassat för att fungera optimalt med mjukvaran. De brukar ligga på ca 1500 till 2000 kr men billigare och enklare alternativ som funkar mycket bra finns.

Dokumentation och gratisversion av PCTM hittar ni via följande länk: https://c.web.de/@337134913998293880/YuEh_TobSjaCfyBDix_1gg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp