• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timetowatch

MJ24

Patek
2-Faktor
Handlat av Morten och Mads på Timetowatch, och det fungerade perfekt.
Bytte in en klocka mot en anan, och var själv och gjorde bytet F2F.

100% good guy, oct jag skull inte tveka att handle där igen!
Rekommenderas!
 
Thanks for the positive feedback! Can only say the same for you. Smooth transaction.

Enjoy your new watch!!!

Brgds
Timetowatch.DK
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har just sålt en klocka till TimeToWatch I Danmark, och vill delge er mina synpunkter på hur det var.
Diskussionen inleddes med en längre tids epostande om hur klockan skulle levereras och betalning erhållas.
Jag hävdade att klockan skulle betalas innan leverans.

Nämnas kan att jag tidigare handlat av dom, och att jag då hämtade klockan jag köpt personligen i Aarhus hos Mads, så de vet vem jag är.
Vid köpet gick allt bra, och det var inga som helst problem!

Köparen hävdade att de av principiella/säkerhetsskäl aldrig betalar en klocka innan de har pengar i handen (vilket jag kan respektera), men att ett alternativ kunde vara att träffa en kompis till köparen i Köpenhamn, och då få betalt via en internationell bankcheck.
Efter att ha kolla med min bank, avslog jag det förslaget, och gick med på att skicka klockan till dom innan jag erhållit betalning.

Den här mailkonversationen tog, i mitt tycke, orimligt lång tid eftersom säljaren oftast bara skickade ett svar per 24/48 timmar. Vid tidigare affärer är jag van vid att beslut kan fattas betydligt snabbare än så.

Köparen skickade en förtryckt/förbetald adresslapp till mig via epost, vilket fungerade bra!
Bara att lämna i på Posten och få kvitto.

Paketet anlände till köparens adress, och försök till leverans gjordes på onsdagen. Köparen var då inte på plats för att hämta ut paketet, utan paketet hämtades på torsdag/fredag (lite oklart vilket).

Köparen lovade att föra över köpesumman till mitt konto under fredagen.
Under fredagen lades också klockan ut till försäljning på deras hemsida.
På måndagen lunch mailade jag löparen för att kolla om pengarna förts över, men det hade de inte.
Han var bortrest, och en annan av hans kontakter skulle föra över pengar till mig så snart som möjligt.
Pengarna fördes över senare på måndag eftermiddag, och skulle normalt varit på mitt konto på tisdag/onsdag.
Inga pengar kom, och jag måste erkänna att jag blev orolig, inte för att köparen skulle blåsa mig, utan för att något kanske kunde gått snett med överföringen.

Pengarna fanns på mitt konto på torsdagen.
Tiden från att överföringen gjordes, till att den fanns på mitt konto, är bankens ansvar, och har inget med TimeToWatch att göra.
Med tanke på den tid affären tog från start till mål samt lite strul på vägen skulle får jag nog fundera på om jag skulle välja att sälja en klocka till TimeToWatch igen.
 
There are always two sides to every story and a little patience and understanding goes a long way.

We will not comment on the specific case here, only say that it is without merit and anyone who would like an explanation is more than welcome to contact us as we are more than happy to elaborate on the scenario and situation.

Thanks
brgds
Timetowatch.DK
 
Topp