• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timex Q skickas mot slant till föreningen maskrosbarn.

Jesborn

KS Explorers Club
OWG March 2022 har i ledning av @Berns och @Staafen i år valt att stötta organisationen Maskrosbarn. En organisation som arbetar för barns rätt till en trygg uppväxt!

Min påtänkta kandidat till detta i grunden fullkomligt befängda event, som går ut på att plågas med EN klocka på armen under hela mars månad, var en Timex Q. Tanken var att bära denna klocka en månad och sedan sälja den i april, Istället tar jag nu min chans att samla in en slant till den fina organisationen. Jag kommer därför i denna tråd göra anspråk till ett taffligt försök att skicka min Timex till den som vill ha den, i utbyte mot en slant till föreningen "Maskrosbarn". Det finns inget som helst ekonomiskt intresse från mitt håll och det enda som krävs är att man skriver den summa man vill lägga för klockan här i tråden. Den som landar högst skickar jag klockan till i utbyte mot en "Swish". Pengarna går direkt till våra "Maskrosbarn" och en screenshot på donationen publiceras här i tråden. Varenda öre gör skillnad så skäms inte över att lägga en spänn. Ingen slant är för liten. Om 1:- eller 1000:- blir slutsumman spelar ingen roll! De kronorna hade i min egna ägo lagts på en ny klocka som jag enligt min sambo "inte behöver". Den person som "vinner" får en shoutout i OWGM-tråden och legendstatus (i min bok). Om den här tråden förblir tom skänker jag istället klockan till Statsmissionen så att den kan ges bort till någon som behöver den. Ni kan göra inlägg i tråden fram till 20/3 klockan 00.00. Därefter hör jag av mig via meddelande till den som nått högst och löser alla teknikaliteter. Ta hand om er KS-kompisar / Jesborn

(Jag valde nu istället en Seiko 7C43-6010 från 1987 till OWG-klocka)
DSC04257.jpeg
 
Topp