• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tio över tio!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Brukar få skit av farsan att jag inte plåtar klockorna "22:10"
Nu plåtar jag skit i tid!
/ j
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351977045.849772.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351977045.849772.jpg
    37.6 KB · Visningar: 842

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Själv blir jag irriterad på mig själv i efterhand när jag glömt ställa in tiden vid fotograferingen.

Det kanske inte alltid måste vara 21:10, men visst fan vill man kunna se all text på urtavlan, annars får man ju tok-OCD. Ungefär som att vridringen MÅSTE peka antingen rakt upp, eller på minutvisaren.

DSC_0216_009800.jpg


sumotreelume.jpg
 

max

Dancing Queen
yonsson skrev:
Själv blir jag irriterad på mig själv i efterhand när jag glömt ställa in tiden vid fotograferingen.

Det kanske inte alltid måste vara 21:10, men visst fan vill man kunna se all text på urtavlan, annars får man ju tok-OCD. Ungefär som att vridringen MÅSTE peka antingen rakt upp, eller på minutvisaren.
sumotreelume.jpg

...och som att kronan alltid skall vara inskruvad ;) :p :lol:
Lite drygt när man behöver lång slutartid men men
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
...och som att kronan alltid skall vara inskruvad ;) :p

Inte om klockan har hackande urverk. Man får ju mycket skarpare bilder med längre slutartid. Att däremot ha längre slutartider och INTE stanna sekundvisaren, så den släpar, det är hemskt.
 

Knät

Cartier
Är det en manuell så är det ju bara att strunta i att vrida upp den, med en automat får den helt enkelt vila innan.. Eller så skruvar man ut kronan och photoshoppar den på rätt ställe, men det är ju mesigt och känns lite fejk..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
Är det en manuell så är det ju bara att strunta i att vrida upp den, med en automat får den helt enkelt vila innan..

Jag har aldrig planerat en fotografering 40 timmar i förväg, men går gör det ju.
 
Topp