• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips Önskas

Vilken ska bli den första klockan till samlingen?

  • Longines Legend Diver

    Röster: 30 90.9%
  • Tissot Tradition Chrono

    Röster: 3 9.1%

  • Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .
Hej, är en väldigt färsk klockbeundrare, har sett några klockor här på forumet som nu står med på önskelistan t.ex. Longines Legend Diver och Tissot Tradition Chrono. Vänder mig nu till er för lite tips om klockor som ni gillar, gärna under 10k beg/nytt. (vore kul om ni skriver kategori oxå t.ex. Dress, Dykar, krono m.m)
Tack på förhand :)
 

MrPlow

Rolex
Utan bilder är det svårt att bilda sig en uppfattning!
imagecreate.php

T063_617_16_037_00.png
 

Subby

Rolex
Dress: Tissot Visodate(ny), Longines Conquest Heritage(ny/begagnad)
Dykarur: Oris Aquis, Longines HC, Oris Sixty Five, LLD(Begagnade), Seiko Sumo, Sarb017(nya)
Kronograf: Glycine Combat
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Dress:
image.jpg
Certina Date Day c:a 6000:-
image.jpg
Seiko sarb033 c:a 4500:-

Dykare:
Som @Subby sade Oris Aquis date +

image.jpg
Certina Ds Action c:a 5000:-

Chrono: Tycker inte det finns så mkt intressant i den prisklassen tyvärr :(
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
LLD är enligt mig makalöst överskattad. Dessutom är den väldigt lång på ett osmidigt sätt. Skulle alla gånger hellre köpa en Hydroconquest, Oris Aquis, Oris Divers Sixty Five eller försöka hitta en begagnad Seamaster.
 

meo_swe

Audemars
LLD är en fantastiskt klocka som funderar till allt mellan kostym till uniform. Som plus funkar den också med typ alla jävla band som finns! Man kan helt enkelt inte gå fel;)
Vill man dessutom balla ur helt finns den i 18karats guld för en ca 60kakor. Ny.

Vill du ha tips på klockor nya eller be för runt tio papp så är det LLD, eller kanske Oris sixty-five som gäller om du vill ha rätt stuk. Spara ihop lite pengar till, och köp en tudor black bay annars. Fantastisk jävla klocka:)
 

Gurgel

Cartier
Tycker så här:
-Köp klockan på AD i Sverige (Auktoriserad återförsäljare) eller här på klocksnack. Finns ofta mycket kul ute (är sinn 556 kvar?). Det finns en avd (goodguys/badguys) med omdömen på de flesta säljare, kolla i den om du ska köpa beg. De flesta verkar vara riktigt bra typer. Osannolikt att någon som hängt här länge och investerat mycket tid här skulle försöka lura dig. Chrono 24 däremot, där kan du ju göra "klipp", eller bli tokblåst.
-Oavsett vad du tycker och tänker nu så lär du tycka och tänka annorlunda efter bara någon månad när du spenderat någon timme per dag på det här forumet. Strunta alltså i att försöka hitta den ultimata klockan för 10k, hitta en du gillar och som du kan få tillbaka ok med pengar på om/när du vill byta den. Under tiden sparar du så mycket du kan och snart sitter även du med en is-rolex på handleden... ;)
-Själv tycker jag LLD är löjligt snygg, dessutom, precis som någon påtalade längre upp i tråden så passar den på ta mig fan alla band som går att uppbringa, den är snygg på precis allt. Köper du en sådan till bra pris har du en köpare här sen när du vill flippa :D
-Sixty five är riktigt cool. Men räkna inte med att andra ska tycka det, jag har hittills inte fått en enda positiv kommentar när jag burit min. Får mer beröm för en qvarts certina som jag köpte för 5000 för 8 år sedan (eller ngt sånt) än för min sixty five... :confused:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tycker så här:
-Köp klockan på AD i Sverige (Auktoriserad återförsäljare) eller här på klocksnack. Finns ofta mycket kul ute (är sinn 556 kvar?). Det finns en avd (goodguys/badguys) med omdömen på de flesta säljare, kolla i den om du ska köpa beg. De flesta verkar vara riktigt bra typer. Osannolikt att någon som hängt här länge och investerat mycket tid här skulle försöka lura dig. Chrono 24 däremot, där kan du ju göra "klipp", eller bli tokblåst.
-Oavsett vad du tycker och tänker nu så lär du tycka och tänka annorlunda efter bara någon månad när du spenderat någon timme per dag på det här forumet. Strunta alltså i att försöka hitta den ultimata klockan för 10k, hitta en du gillar och som du kan få tillbaka ok med pengar på om/när du vill byta den. Under tiden sparar du så mycket du kan och snart sitter även du med en is-rolex på handleden... ;)
-Själv tycker jag LLD är löjligt snygg, dessutom, precis som någon påtalade längre upp i tråden så passar den på ta mig fan alla band som går att uppbringa, den är snygg på precis allt. Köper du en sådan till bra pris har du en köpare här sen när du vill flippa :D
-Sixty five är riktigt cool. Men räkna inte med att andra ska tycka det, jag har hittills inte fått en enda positiv kommentar när jag burit min. Får mer beröm för en qvarts certina som jag köpte för 5000 för 8 år sedan (eller ngt sånt) än för min sixty five... :confused:

Håller helt med @Gurgel Det lönar sig inte att köpa en klocka som man känner att egentligen är en kompromiss pga ekonomiska begränsningar. Man blir aldrig riktigt nöjd med den. Spara och häng här så får du gratis kunnande under tiden du väntar :)
 
@Gurgel @Equilibrium de jag nämnde är ingen kompromiss, det är klockor som jag fastnat för och verkligen vill ha, la ut tråden då jag personligen tycker 25-30k för en klocka är lite för mkt även om de är värda så mkt :)
 

Nr21

Omega
En Seamaster är absolut värd att investera i, en annan klocka jag blivit förtjust i är Longinges Sport Chief.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Legend Diver är iaf grym på bild. Har inte sett någon irl så lite svårt att säga hur den är. Tycker ändå att du ska gå på den.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har du armarna för att kunna bära upp den är Legend Diver en riktigt fin klocka. Jag har tyvärr inte det...
 
Topp