• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips - 20% på JLC hos Hukes i Malmö

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Två snabba bilder.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356790968.829578.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356790968.829578.jpg
    96.6 KB · Visningar: 850
  • ImageUploadedByTapatalk1356790981.003074.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356790981.003074.jpg
    115.3 KB · Visningar: 881

Ministern

Founder
2-Faktor
Lite kul, JLC skall ju vara ett prestige märke. Hur många gånger ser du detta på Rolex?
Tilläggas bör att när jag var i Amsterdam förra sommaren så reade de ut JLC i en butik..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sverige är ju riktigt kassa på att rea ut saker generellt tycker jag. Klart Rolex, Omega mfl reas ut utomlands.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På att jag är utomlands minst två gånger per år. Jag menar inte att de alltid reas, men det händer. Menar du att Jura i UK aldrig skulle rea ut sina klockor?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är ganska rolig tycker jag med alla dina dogismer. Har du varit inne på TZUK någon gång? Där dyker det ibland upp tips på var man kan köpa både Rolex och Omega till nedsatta priser.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
AD rear nog enbart ut om de ka sluta saluföra märket eller om det är en utgående modell som är stendöd. Gråhandlare och andra som på något sätt erbjuder märket kan möjligtvis köra kampanjer. Priserna på prislappen hos AD kontolleras nog rätt så hårt av Rolex även om de egentligen inte får sätta återfösäljarnas utpriser.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
yonsson skrev:
Du är ganska rolig tycker jag med alla dina dogismer. Har du varit inne på TZUK någon gång? Där dyker det ibland upp tips på var man kan köpa både Rolex och Omega till nedsatta priser.


Du kastar nog stan i glashus nu med dina Seiko och Orient..

Själv sitter jag med Rolex (10), Tudor(2), Seiko(1), Glycine (2), Omega (3), Movado (1), Oris (1), Tissot (1), Certina (1), Casio (1) och Eterna (1). Vilket innebär att jag har fler andra klockor än Rolex..

Rolex håller sina handlare i ett järngrepp, de kommer knappast acceptera en officiell rea med bibehållen ÅF-status. Detta är anledningen till att det finns många Rolex hos gråhandlare som pumpar ut dem bakvägen. Att du kan få en kraftigt rabatt i butiken är en helt annan fråga. Lönsamheten för en butik att få sälja Rolex är så stor att de knappast riskerar sin ÅF-status.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Rea eller inte, jag älskar JLC. Rolex tycker jag om. Mitt drömur för dagen är Master Compressor diving geo.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tror som @Fredrik.
Hur som helst är Huke supertrevliga, väl värt ett besök för de som befinner sig i Malmö.
 

Aron

Omega
Spencer66 skrev:
Lite kul, JLC skall ju vara ett prestige märke. Hur många gånger ser du detta på Rolex?
Tilläggas bör att när jag var i Amsterdam förra sommaren så reade de ut JLC i en butik..

Jag gillar nån Rolex sida på fejjan och dom har hela vintern annonserat om att dom säljer ut Rolex med mellan 10 och 20% rabatt. Det är nån sida från USA om jag minns rätt, så det är väl klart att även Rolex ha rea nån gång nån stans.
Men nu var det nog inte Rolex denna tråden handlade om, eller har jag missat nåt ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aron skrev:
Spencer66 skrev:
Lite kul, JLC skall ju vara ett prestige märke. Hur många gånger ser du detta på Rolex?
Tilläggas bör att när jag var i Amsterdam förra sommaren så reade de ut JLC i en butik..

Jag gillar nån Rolex sida på fejjan och dom har hela vintern annonserat om att dom säljer ut Rolex med mellan 10 och 20% rabatt. Det är nån sida från USA om jag minns rätt, så det är väl klart att även Rolex ha rea nån gång nån stans.
Men nu var det nog inte Rolex denna tråden handlade om, eller har jag missat nåt ;)


Som jag skrev i tråden gäller det riktiga ÅF och inte gråhandlare.
 

point1

Cartier
Spencer66 skrev:
Aron skrev:
Spencer66 skrev:
Lite kul, JLC skall ju vara ett prestige märke. Hur många gånger ser du detta på Rolex?
Tilläggas bör att när jag var i Amsterdam förra sommaren så reade de ut JLC i en butik..

Jag gillar nån Rolex sida på fejjan och dom har hela vintern annonserat om att dom säljer ut Rolex med mellan 10 och 20% rabatt. Det är nån sida från USA om jag minns rätt, så det är väl klart att även Rolex ha rea nån gång nån stans.
Men nu var det nog inte Rolex denna tråden handlade om, eller har jag missat nåt ;)


Som jag skrev i tråden gäller det riktiga ÅF och inte gråhandlare.

Finns ADs i Paris som haft rea på Rolex, så det händer men det är inte så vanligt kan jag tänka mig. Har aldrig sett rea på varken Rolex eller JLC själv när jag varit i någon affär och tittat. Men vad de skriver för pris i fönstret är ju sällan oprutbart.
 

par

Patek
2-Faktor
Kan som en instickande säga att när jag var på Engströms i Jönköping i dagarna var det rea på ett gäng brattar. Breitling har jag faktiskt sett på rea ett par gånger i Sverige.
 

aleksi

Omega
Spencer66 skrev:
Lite kul, JLC skall ju vara ett prestige märke. Hur många gånger ser du detta på Rolex?
Tilläggas bör att när jag var i Amsterdam förra sommaren så reade de ut JLC i en butik..

http://www.watchonwatch.com/sv/products ... n-leather/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... ck-rubber/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/

rolex satsar istället resurser på göra smaklösa klockor. men såklart finns det ju efterfrågan och man kanske skulle kunna säga att de säljer ut sig till bekostnad på sitt varumärke.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
[quote="aleksi"

http://www.watchonwatch.com/sv/products ... n-leather/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... ck-rubber/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/
http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/ [/quote]

Menar du att watchonwatch.com är en Rolex-AD? :)

Gråhandlare med lägre priser har alltid och kommer förmodligen alltid att finnas. Det var inte det som avhandlades utan reor hos AD:s.

quote="aleksi"
...rolex satsar istället resurser på göra smaklösa klockor...[/quote]

Det där som uttrycket antyder att göra med smakpreferenser. Vilka är dina?

Trevlig söndag
JoberMan
 

aleksi

Omega
det som avhandlades var ju att jlc skitar ner sitt varumärke genom rea. menade på att rolex också skitar ner sitt varumärke på andra sätt :) hade kunnat lämna länkar från rolex hemsida.
 

Pleximannen

Cartier
Spencer66 skrev:
Rolex håller sina handlare i ett järngrepp, de kommer knappast acceptera en officiell rea med bibehållen ÅF-status.

En sak jag funderar på... kan de verkligen komma undan med detta? Saken är ju den att det är mer eller mindre illegalt att kräva att ÅF följer rekommenderade priser. Om man säger upp ett ÅF-avtal med hänvisning till att prisbilden inte efterföljs så strider man direkt mot EU's konkurrenslagstiftning och kan nog räkna med att höra från nån konkurrensmyndighet inom kort. Det påstås ju ganska ofta, på diverse forum, att Rolex har just den typen av krav som du nämner men jag har svårt att se att det kan hålla juridiskt - därför vore det i så fall intressant med nån form av källa så att man kan få reda på hur det verkligen ser ut och är formulerat =)
 

Målarn

The Steak
aleksi skrev:
Spencer66 skrev:
Lite kul, JLC skall ju vara ett prestige märke. Hur många gånger ser du detta på Rolex?
Tilläggas bör att när jag var i Amsterdam förra sommaren så reade de ut JLC i en butik..

http://www.watchonwatch.com/sv/products ... -bracelet/

rolex satsar istället resurser på göra smaklösa klockor. men såklart finns det ju efterfrågan och man kanske skulle kunna säga att de säljer ut sig till bekostnad på sitt varumärke.

Coolaste sommarklockan juh ;)
20121005_150659.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Pleximannen skrev:
Spencer66 skrev:
Rolex håller sina handlare i ett järngrepp, de kommer knappast acceptera en officiell rea med bibehållen ÅF-status.

En sak jag funderar på... kan de verkligen komma undan med detta? Saken är ju den att det är mer eller mindre illegalt att kräva att ÅF följer rekommenderade priser. Om man säger upp ett ÅF-avtal med hänvisning till att prisbilden inte efterföljs så strider man direkt mot EU's konkurrenslagstiftning och kan nog räkna med att höra från nån konkurrensmyndighet inom kort. Det påstås ju ganska ofta, på diverse forum, att Rolex har just den typen av krav som du nämner men jag har svårt att se att det kan hålla juridiskt - därför vore det i så fall intressant med nån form av källa så att man kan få reda på hur det verkligen ser ut och är formulerat =)

Fast Schweiz är ju iof inte med i EU och tror faktiskt ett företag kan välja att säga upp ett avtal med ÅF om de inte lever upp till deras "krav". Personligen köper jag faktiskt Rolex bl.a. för att de inte dyker upp på reor etc då det urholkar andrahandsvärdet. Folk får gärna oja sig här men det finns inget annat märke som håller sitt värde så bra. Observera att jag tror inte det är världens bästa klocka, troligen ej heller världens vackraste men vad det gäller att behålla värdet så är den unik..
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Tips - 20% på JLC hos Hukes i Malmö

Spencer66 skrev:
Pleximannen skrev:
Spencer66 skrev:
Rolex håller sina handlare i ett järngrepp, de kommer knappast acceptera en officiell rea med bibehållen ÅF-status.

En sak jag funderar på... kan de verkligen komma undan med detta? Saken är ju den att det är mer eller mindre illegalt att kräva att ÅF följer rekommenderade priser. Om man säger upp ett ÅF-avtal med hänvisning till att prisbilden inte efterföljs så strider man direkt mot EU's konkurrenslagstiftning och kan nog räkna med att höra från nån konkurrensmyndighet inom kort. Det påstås ju ganska ofta, på diverse forum, att Rolex har just den typen av krav som du nämner men jag har svårt att se att det kan hålla juridiskt - därför vore det i så fall intressant med nån form av källa så att man kan få reda på hur det verkligen ser ut och är formulerat =)

Fast Schweiz är ju iof inte med i EU och tror faktiskt ett företag kan välja att säga upp ett avtal med ÅF om de inte lever upp till deras "krav". Personligen köper jag faktiskt Rolex bl.a. för att de inte dyker upp på reor etc då det urholkar andrahandsvärdet. Folk får gärna oja sig här men det finns inget annat märke som håller sitt värde så bra. Observera att jag tror inte det är världens bästa klocka, troligen ej heller världens vackraste men vad det gäller att behålla värdet så är den unik..

Bra poäng gällande andrahands-värdet!!
 
Topp