• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips 8000 - 12000 kr

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Funderar på vad jag ska köpa till mig själv i 20-års present om ca 11 månader. Tungt problem. Har bestämt att jag har en budget på 8-12k, och det jag är ute efter är en "vardagsklocka", alltså inte någon stor dykare eller liknande. Storlek typ allt från 34-41mm, och kan tänka mig både nytt eller vintage i bra skick. Finns det några riktigt bra tips? :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Man får ju alltid mer om man köper begagnat...

Sinn är prisvärt och lite annorlunda. Finns en del i det segmentet, kolla exempelvis på 856s som jsg tycker om. Eller 556i.

Eller kör rakt på och slå till på en Rolex DJ.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Rolex 6427
image.jpg
 

sharetracker

Cartier
DJ verkar vara det självklara valet för många men får man verkligen ett vettigt exemplar för 8-12 kkr? För den budgeten får man ett halvkrasst ex med okänd servicehistorik?

Jag skulle föreslå något från Longines utbud. Prisvärda och med god kvalitet.
 

CLT

Rolex
DJ verkar vara det självklara valet för många men får man verkligen ett vettigt exemplar för 8-12 kkr? För den budgeten får man ett halvkrasst ex med okänd servicehistorik?

Jag skulle föreslå något från Longines utbud. Prisvärda och med god kvalitet.

Sant! Är väl roligare också och göra ett nyköp om man ska köpa den som 20-års klocka! Som Skurt skriver, Longines Legend Diver är inte helt fel. Sen finns det många trevliga Sinn för dom pengarna.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Har faktiskt kollat en hel del på vintage-Rolex så som DJ / Oyster Percision osv., men frågan är ju om man får något riktigt vettigt för de pengarna? Hade dock varit astrevligt med en Rolex. ;) LLD har jag också tittat på, tänkte leta upp en i Lule city och prova nu i veckan. Trodde dock att Aquaracer2 skulle tipsa om SMP efter vad jag har sett i liknande trådar! :D
 
Topp