• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips angående Submariner

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej okej! I see I see. Vad var garantitiden förut? Tack för att du står ut med mig btw med alla frågor! Grymt snällt!
Ändrades från 2 år till 5 år förra sommaren.
Det brukar ligga nästan nya 114060 här på KS för cirka 55, hugg en av dessa är mitt tips om du inte vill förhandla själv hos en återförsäljare.
 

Juhniel

Breitling
Ändrades från 2 år till 5 år förra sommaren.
Det brukar ligga nästan nya 114060 här på KS för cirka 55, hugg en av dessa är mitt tips om du inte vill förhandla själv hos en återförsäljare.
Låter som en bra deal. Tänkte inte ens på väntetiden hos återförsäljaren. Känns som att köpa en ny bil ;) Fast detta är nog bättre hehe
 

Juhniel

Breitling
3.5%
Du gör som du vill. Du kan säkert hitta någon fin från juli 2015 och framåt som har 5 årsgaranti men som redan tappat första värdetappet. Så sätt lär du inte förlora någonting om du säljer den vidare snart. Nu pratar vi alltså 114060 så du är med på det.
Köper du hos AD får du också vara beredd på väntetid.
Sant sant! Tack för svaren! Nu känner jag mig säkrare på vad jag vill ha. Det kommer nog bli en 114060! Hoppas jag hittar en här på KS. Kanske kan lägga upp en "Köpes" annons om det går.
 

Juhniel

Breitling
Lite update i tråden: Har ringt Malmö och bokat klockan för en visning. Den kostar 66500:-

Gick väldigt smooth, pratade med Gabriel i telefonen och började prata om klockor och så vidare. Efteråt frågade jag faktist om han kunde fixa ett bättre pris ifall jag skulle komma ner imorgon och köpa den. Han sa att det inte går att ge rabatt på dem populära sportklockorna. Har ju läst lite här på KS att det faktist går att få 5-10%. Inte för att jag tycker det är speciellt viktigt men var mest nyfiken ifall det gick att pruta hos en AD.

Detta är mitt första klockköp så jag är väldigt nyfiken och exalterad om hur detta kommer att gå. Förmodligen så kommer jag inte kunna vänta på en begagnad och kommer nog att köpa den på fredag... :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Lite update i tråden: Har ringt Malmö och bokat klockan för en visning. Den kostar 66500:-

Gick väldigt smooth, pratade med Gabriel i telefonen och började prata om klockor och så vidare. Efteråt frågade jag faktist om han kunde fixa ett bättre pris ifall jag skulle komma ner imorgon och köpa den. Han sa att det inte går att ge rabatt på dem populära sportklockorna. Har ju läst lite här på KS att det faktist går att få 5-10%. Inte för att jag tycker det är speciellt viktigt men var mest nyfiken ifall det gick att pruta hos en AD.

Detta är mitt första klockköp så jag är väldigt nyfiken och exalterad om hur detta kommer att gå. Förmodligen så kommer jag inte kunna vänta på en begagnad och kommer nog att köpa den på fredag... :D
Klart det GÅR att pruta på priset, men om den säljs iaf till fullpris (ofta kölista etc.) så är de såklart inte så sugna på det. Man får lite intrycket att AD gärna premierar återkommande kunder men inte nya, vilket är logiskt å ena sidan och ologiskt å andra sidan.
 

RBJSWE

Cartier
Hur gick det @Juhniel ? Köpte du klockan och är du isf nöjd med den?

Edit. Såg paketöppningstråden nu. Så ja, en klocka blev det bevisligen. :)
 
Senast ändrad:

Juhniel

Breitling
Hur gick det @Juhniel ? Köpte du klockan och är du isf nöjd med den?

Edit. Såg paketöppningstråden nu. Så ja, en klocka blev det bevisligen. :)

Sitter på min arm just nu! Är så nöjd!! När jag inte har på mig klockan känns det så tomt! En månad har ju passerat nu men det finns tillfällen där jag bara tar upp min arm och tar en titt på klockan. Lite kär är man väl!

Tack till alla som har hjälpt mig förresten, för er som inte vet så köpte jag en helt ny Rolex 114060 från Bergströms Ur i Malmö.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Hittade ingen vettigare tråd i sökfunktionen, så jag testar med denna.

Jag har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att införskaffa en ny Rolex Sub (116610LN) och detta kommer att ske sent till våren. Jag har varit in till olika AD i Sthlm samt i Jönköping på Engströms Ur. Jag fick väldigt bra bemötande i Jönköping och kände då att "det är här jag ska köpa den!". Min fråga är då: Spelar det egentligen någon större roll om jag köper den av Engströms eller på t ex Krons? Upplever ni på KS att det finns någon avgörande fördel med att köpa den från en AD i människobyn istället för Jönköping? Jag bor varken i Sthlm eller Jönköping kan ju tilläggas. Kanske är en löjlig fråga, men jag är ganska ny inom klockvärlden så vänder mig till er experter! :) Upplever att jag fått bra bemötande på både Krons och Engströms, men kan det vara bättre för framtiden att gå till någon särskild AD?

/F
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hittade ingen vettigare tråd i sökfunktionen, så jag testar med denna.

Jag har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att införskaffa en ny Rolex Sub (116610LN) och detta kommer att ske sent till våren. Jag har varit in till olika AD i Sthlm samt i Jönköping på Engströms Ur. Jag fick väldigt bra bemötande i Jönköping och kände då att "det är här jag ska köpa den!". Min fråga är då: Spelar det egentligen någon större roll om jag köper den av Engströms eller på t ex Krons? Upplever ni på KS att det finns någon avgörande fördel med att köpa den från en AD i människobyn istället för Jönköping? Jag bor varken i Sthlm eller Jönköping kan ju tilläggas. Kanske är en löjlig fråga, men jag är ganska ny inom klockvärlden så vänder mig till er experter! :) Upplever att jag fått bra bemötande på både Krons och Engströms, men kan det vara bättre för framtiden att gå till någon särskild AD?

/F
Bäst är väl att gå till den AD som är närmast dig av praktiska skäl. Ett trevligt bemötande är ju såklart en del av köpupplevelsen.
 

Oniel

Panerai
Hittade ingen vettigare tråd i sökfunktionen, så jag testar med denna.

Jag har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att införskaffa en ny Rolex Sub (116610LN) och detta kommer att ske sent till våren. Jag har varit in till olika AD i Sthlm samt i Jönköping på Engströms Ur. Jag fick väldigt bra bemötande i Jönköping och kände då att "det är här jag ska köpa den!". Min fråga är då: Spelar det egentligen någon större roll om jag köper den av Engströms eller på t ex Krons? Upplever ni på KS att det finns någon avgörande fördel med att köpa den från en AD i människobyn istället för Jönköping? Jag bor varken i Sthlm eller Jönköping kan ju tilläggas. Kanske är en löjlig fråga, men jag är ganska ny inom klockvärlden så vänder mig till er experter! :) Upplever att jag fått bra bemötande på både Krons och Engströms, men kan det vara bättre för framtiden att gå till någon särskild AD?

/F

Nu har jag bara handlat på Engströms av dem nämnda butikerna men tycker att dem är superbra! Alltid bra bemötande och om något strular så är dem väldigt hjälpasamma! Bor i Jönköping så är partisk ;)
 

DrFlex

Cartier
Såg en 114060 till salu här på klocksnack innan idag för 56.000kr. Den bar från augusti 2015 och har därmed 4år garanti kvar.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Nu har jag bara handlat på Engströms av dem nämnda butikerna men tycker att dem är superbra! Alltid bra bemötande och om något strular så är dem väldigt hjälpasamma! Bor i Jönköping så är partisk ;)
Haha ja, då är du partisk! Tyckte Engströms gav mig otroligt bra service! Låter lovande att det är bra hjälp om något strular också. Det mesta lutar åt Engströms pga sånt bra bemötande och att jag har del av familj i stan. Får gå in dit på mellandagarna och titta lite mer :D
 

Oniel

Panerai
Haha ja, då är du partisk! Tyckte Engströms gav mig otroligt bra service! Låter lovande att det är bra hjälp om något strular också. Det mesta lutar åt Engströms pga sånt bra bemötande och att jag har del av familj i stan. Får gå in dit på mellandagarna och titta lite mer :D

Om du ändå har släkt i stan så kanske du även är mer i jönköping så då kanske valet blir lättare ;) plus det trevliga bemötandet så känns det givet ;)
 
Topp