• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips Automatisk klocka för max 10000kr

JDQ

Panerai
2-Faktor
Har ägt både skx och longines hydroconquest! Skx är en stabil och ¨riktig¨ klocka som ger mycket bang for the buck men den förmedlar inte samma känsla som hydron gjorde! När hydroconquesten köptes fick skx mest ligga i lådan! Tycker du ska köra på en blå hydroconquest en klocka som jag saknar ibland eller kolla på någon sinn kanske, men blir nog
Ja med det priset går det ju att köpa minst 5st!
Jag vill ju även köpa en "riktig" klocka med bra kvalitet. Känns som att man inte får en "riktig" klocka för 1500kr utan mer en grymt snygg extra klocka som man kan sätta något Nato band på eller liknande och använda på somrarna.. :)
begagnat då! :)
 

seikoswede

Panerai
Här en feting som jag bara måste äga någon gång.

image.jpg


Finns att köpa i Tyskland för runt 10k.

http://www.orientuhren.de/product_info.php?products_id=532&osCsid=b1bklcq416nkrkt5rj4u2strb1

Ligger ett wristhot på en långt bak i Orienttråden.

Lycka till!

Jim
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Christopher Ward. Många snygga modeller. Kvaliteten är väldigt bra. Dock gissar jag att andrahandsvärdet är sådär om du inte säljer internationellt.
http://www.christopherward.com
Har en C65 själv och jag är väldigt nöjd med allt. Klocka och kundbemötande.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag föreslår att du köper en klocka med stabilt andrahandsvärde då du säkert kommer vilja sälja i framtiden. Du ska då undvika en del av de udda förslag som kommit i denna tråd. Gå på en bättre begagnad oris aquis eller en seiko marinemaster mm300. Här får du väldigt mycket klocka för pengen och du har lätt att sälja dem när du vill pröva nytt för det kommer du sannolikt att vilja. Jag har haft bägge och kan rekommendera dem starkt. Måste jag välja så en marinemaster som du hittar i ok skick för mellan 10-12k.
 

Olaola

Panerai
Kan varmt rekommendera Certina DS Action! En snygg dykare med bra kvalitet, är hel nöjd med min! Har även en Seiko skx enligt bild ovan, de två går inte att jämföra.( med fördel åt Certina). Du kan nog hitta en ny under 7000kr och ibland begagnade här!
 

torninger

Breitling
Christopher Ward. Många snygga modeller. Kvaliteten är väldigt bra. Dock gissar jag att andrahandsvärdet är sådär om du inte säljer internationellt.
http://www.christopherward.com
Har en C65 själv och jag är väldigt nöjd med allt. Klocka och kundbemötande.
Tycker att denna var riktigt fin faktiskt! Dock så är det som folk skriver att andrahandsvärdet kanske inte är detsamma. Och någon gång vill man byta antar jag.. Samt hur är det med service etc på en "okänd" klocka?
image.jpeg
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Christopher Ward har ett eget serviceprogram som är väldigt prisvärt i mitt tycke. Till det kan nämnas att de lämnar 5 års garanti på urverket.
Andrahandsvärdet hänger väl mest ihop med hur välkänt och allmänt erkänt märket är.
 

torninger

Breitling
Tack för all hjälp här!

Det känns lite som att valet står mellan dessa:
Och från er sida här på KS verkar Longines vara favoriten vid köp av en ny klocka i min prisklass.. Eller vad säger ni? :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png
 
Gör som ovanstående säger.

Det finns ju handlare som saluför alla tre märkena. Gå till en sån och titta på dem samtidigt. Då får du också priserna och kan avgöra vem som känns rätt och har rätt pris. Och det mest avgörande är ju hur den känns och ser ut på DIN handled.
 

JoeMix

Breitling
2-Faktor
Titta gärna på Limes, deras klockor är tåliga. ://www.limes-uhren.de/en/endurance/
Kom ihåg att priset är inte avgörande för ett dåligt köp eller inte, utan om du vill bära klockan i längden. Om klockan kostar 5.000:- och du inte vill använda den är det ett dåligt köp. Köper du en klocka för 12.000:- och älskar den och använder den ofta är det ett bra köp.
Lyssna i slutändan till ditt hjärta.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tack för all hjälp här!

Det känns lite som att valet står mellan dessa:
Och från er sida här på KS verkar Longines vara favoriten vid köp av en ny klocka i min prisklass.. Eller vad säger ni? :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.png

Gå in och testa både hydroconquesten och ds diver! Tycker longines känns lite mer ¨premium¨ än certina och är ju även så swatch group marknadsför dem när certina ligger i medium range och longines i high range i deras hierarki, men självklart ska du ju köpa den som tilltalar dig mest då blir det bäst i längden!:)
Kom även på att en begagnad Tag heuer aquaracer skulle kunna var ett allternativ, dem har ju ganska dåligt andrahandsvärde så du borde kunna hitta en med några år på nacken inom din budget och då borde den ligga ganska stabilt där så ångrar du dig borde du få tillbaka det mesta, har en nu som jag är jättenöjd med! :)
 
Senast ändrad:

dalle

Panerai
2-Faktor
Slår ett slag för Glycine combat sub! Går att hitta för ca 6000 på chrono24 och finns dessutom i ett antal olika färger.
 

Yo-han

Troll probationary
Longines, certina, tissot? Wtf? Vill du vara en snål mellanchef i täby eller vill du vara en salt snubbe? Om du är inne på det första så var vänlig fortsätt på inslagen linje, annars kan du köpa en sinn ezm.
 
Longines, certina, tissot? Wtf? Vill du vara en snål mellanchef i täby eller vill du vara en salt snubbe? Om du är inne på det första så var vänlig fortsätt på inslagen linje, annars kan du köpa en sinn ezm.
Ett alternativ till den snåle mellanchefen i Täby kan ju också vara en cool student på KI och köpa en DW. ;)
 
Senast ändrad:

torninger

Breitling
Longines, certina, tissot? Wtf? Vill du vara en snål mellanchef i täby eller vill du vara en salt snubbe? Om du är inne på det första så var vänlig fortsätt på inslagen linje, annars kan du köpa en sinn ezm.
Jag vill ha en beater och vet inte om jag tycker att Sinn Ezm gör sig som min personliga sådan..
Och sedan.. vad är det för "personangrepp" du börjar med? Klockrent att du ger tips men bara för att jag inte vill lägga mer än 8-10k på en klocka, nu är jag snål för det?
 
Haha jag gillar jämförelsen med snål mellanchef från Täby.. Och njaa.. hade jag velat ha en DW så hade jag inte frågat vad jag ska köpa i detta forum! Känns lite fel :)
Det jag skrev var ironiskt menat om man ska köpa en klocka för att identifiera sig med en sorts kategori. Sensmoralen är att skita totalt i såna argument och köpa vad du själv gillar. En snål mellanchef i Täby blir inte i ett trollslag en generös toppchef bara för att han byter klocka.

Edit: Smileyn i förra inlägget betyder att jag tog den där ordväxlingen med humor, vilket jag också tror var avsikten med inlägget om mellanchefen i Täby.
 
Topp