• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips Automatisk klocka för max 10000kr

Yo-han

Troll probationary
Jag vill ha en beater och vet inte om jag tycker att Sinn Ezm gör sig som min personliga sådan..
Och sedan.. vad är det för "personangrepp" du börjar med? Klockrent att du ger tips men bara för att jag inte vill lägga mer än 8-10k på en klocka, nu är jag snål för det?
Antisemit! Lägg ner!
 

svesam

Rolex
I den prisklassen hittas Oris aquis, Glycine Combat Sub, beggad Tudor Hydrunaut eller min personliga favorit för 10k en beggad Breitling Superocean A17345 eller A17360
Lycka till i letandet av din favorit :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Begagnad Omega SMP alla dagar i veckan! Leta här på KS, dock tror jag du får stretcha 1-3 tusenlappar men det är värt det :)
 

encore

Breitling
Jag var också ute efter en automat för ett tag sedan, och efter mycket velande stod valet mellan Longinus HydroConquest och Certina Action Diver. Men när jag höll båda i handen föll valet ganska snabbt på Certinan. Är mycket nöjd tilläggas :)
 

torninger

Breitling
Jag var också ute efter en automat för ett tag sedan, och efter mycket velande stod valet mellan Longinus HydroConquest och Certina Action Diver. Men när jag höll båda i handen föll valet ganska snabbt på Certinan. Är mycket nöjd tilläggas :)
Jasså? Utseendet eller kvalitetsmässigt? Jag är nämligen sugen på hydron nu när jag ska bestämma mig :)
 

encore

Breitling
Jasså? Utseendet eller kvalitetsmässigt? Jag är nämligen sugen på hydron nu när jag ska bestämma mig :)
Innan jag kollade på klockorna irl lutade det mer åt Hydron som jag tyckte var snyggare, men med båda i handen tyckte jag Divern kändes mer gedigen och faktiskt var snäppet snyggare, även om det var marginellt. Sen gillade jag inte riktigt de polerade länkarna i Longinesen. Jag vet att valet är svårt som tusan, så jag rekommenderar att du åker och känner på båda klockorna. Är säker på vilken du än väljer kommer du bli nöjd :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Innan jag kollade på klockorna irl lutade det mer åt Hydron som jag tyckte var snyggare, men med båda i handen tyckte jag Divern kändes mer gedigen och faktiskt var snäppet snyggare, även om det var marginellt. Sen gillade jag inte riktigt de polerade länkarna i Longinesen. Jag vet att valet är svårt som tusan, så jag rekommenderar att du åker och känner på båda klockorna. Är säker på vilken du än väljer kommer du bli nöjd :)

Den nya longinesen har inte polerade centerlänkar, utan är numera borstad. Valet har blivit ännu svårare. :D

Själv har jag en hydroconquest på Nato som sommar/bad/utomhusklocka och är tvärnöjd.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
image.jpg

Nya till vänster gamla till höger.
image.jpg

Gamla.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har en Tag Heuer ref 844/5 som jag ska sälja .......
Det kanske kan va något ? Iof är den ju vintage men det kanske inte spelar någon roll, det är ju en beater iaf
 

torninger

Breitling
Så vi tackar #BergströmsUrGöteborg för bra service och hoppas att jag blir nöjd med min första "riktiga" klocka!
Den är blå och 41mm för den som undrar.

image.jpeg

Paketöppning kommer i paketöppningstråden senare
 

PCB

Audemars
Jag testade certina DS Action också men det var inget svårt val för mig att välja denna! Satt MYCKET bättre på armen samt snyggare/stiligare enligt mig..

helt rätt beslut,gratulerar till en fin klocka !
Longines är grymt underskattade klockor tycker jag,anrik tillverkare med många vackra ur i väldigt bra prisklass.
 

RBJSWE

Cartier
Sitter i samma båt som TS. Ska köpa en automatisk klocka med läder/gummiband för max 10k. Förstått att servicehistoriken har ett visst värde, men om den skulle vara densamma på nedanstående klockor, vilken hade ni valt ut ett kvalitetsperspektiv?
TAG heuer Aquaracer Calibre 5
3745198c.jpg

Breitling Chronomat
4059832gross.jpg

Omega Speedmaster 1152
3938525b.jpg
 
Topp