• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips för att re-luma visare Video

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En klockren video som visar hur man avlägsnar och lägger på ny lume på visare, bland annat hur man kan ta bort gammal lume på ett säkert sätt i en ultraljudstvätt.

Vad är era tips vid ommålning?

 

McGyver

Rolex
Vad är era tips vid ommålning?

Visare som inte är målade (som de i videon) badar jag i aceton för att ta bort den gamla lysmassan och för att få en fettfri yta som den nya kan fästa mot!

Skall ta och testa att köra ett par gamla målade visare i UL-tvätten, risken är väl att färgen skakar av/spricker men fungerar det så är det ju ett enkelt sätt!

Att fylla i ny lysmassa brukar inte vara några problem, men på visare med stora "hål/avstånd", som timvisaren/Mercedesvisaren i videon, så kan det vara lite kinkigt att få till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Visare som inte är målade (som de i videon) badar jag i aceton för att ta bort den gamla lysmassan och för att få en fettfri yta som den nya kan fästa mot!

Skall ta och testa att köra ett par gamla målade visare i UL-tvätten, risken är väl att färgen skakar av/spricker men fungerar det så är det ju ett enkelt sätt!

Att fylla i ny lysmassa brukar inte vara några problem, men på visare med stora "hål/avstånd", som timvisaren/Mercedesvisaren i videon, så kan det vara lite kinkigt att få till!


Ja, jag hade också tänkt köra aceton (har aldrig re-lumat), men om det fungerar med ul tvätten att skaka bort färgen så känns ju det lite smidigare...
 
Topp