• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips för service av äldre Citizen i Stockholm

Leppe

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag va runt hos en massa utmakare i sthlm idag.

Va hos BO Boquist där jag fick superfin hjälp. Efter att det uppmätts att min 62-6198 gick väldigt jämnt och tappde ca 1min per dag så väntar jag med service. Fick dock ingen riktig info om han satt på delar till Citizen.

Jag va även hos ABC urmakeri (Werner Koch) för att lämna in annat. Werner tipsade om en herre som heter Harald som tydligen sitter på mycket citizendelar. Finns tydligen i Solna. PMa mig om ni vill ha kontaktuppgifter.

Hela klockrundan avslutades på Kaplans. Där pratade jag meden av deras klockexperter. Han tipsade om en urmakare vid namn Adam som sitter i Konserthuset vid Hötorget. Adam hade tydligen hjälpt kaplanskillen med en likadan dykare som min tidigare.

Fridens
 

vergilius

Breitling
Hej!
Jag va runt hos en massa utmakare i sthlm idag.

Va hos BO Boquist där jag fick superfin hjälp. Efter att det uppmätts att min 62-6198 gick väldigt jämnt och tappde ca 1min per dag så väntar jag med service. Fick dock ingen riktig info om han satt på delar till Citizen.

Jag va även hos ABC urmakeri (Werner Koch) för att lämna in annat. Werner tipsade om en herre som heter Harald som tydligen sitter på mycket citizendelar. Finns tydligen i Solna. PMa mig om ni vill ha kontaktuppgifter.

Hela klockrundan avslutades på Kaplans. Där pratade jag meden av deras klockexperter. Han tipsade om en urmakare vid namn Adam som sitter i Konserthuset vid Hötorget. Adam hade tydligen hjälpt kaplanskillen med en likadan dykare som min tidigare.

Fridens
Tack för rapporten! Och tjusig Citizen! Själv har jag en 62-5370. Kanske värt att gå och kolla hur den verkar gå till att börja med då.
 

vergilius

Breitling
Ni är flera som tipsar om Farfars klocka. Jag läste i en annan tråd att han bara tar emot schweiziska ur. Känner ni till om han kan ta emot japanska ur också?
 
Topp