• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips inför semester(bad)klocka

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Det blev klart ikväll att jag ska ackompanjera min flickvän till sydligare breddgrader, där bilarna är dyra och båtarna stora. Det betyder för mig två saker.

Skägg och en klocka som går att bada med. Då jag inte vågar plocka med min exp2 så sneglar jag på sinn, glycine och tudor pelagos. Även longines heritage diver.
Helst så rimlig(billig) som möjligt. Vem har erfarenhet av vad. Tips tack!
 

almeyero

Panerai
Hade samma tankar som dig innan sommaren och slog till med en Casio MDV106 för några veckor sen. Otroligt nöjd och har nyligen köpt en till likadan faktiskt haha.

Blev till ett armbandsbyte men såhär ser iallafall min sommarbeater ut. Rekommenderar verkligen!

bild 2 (6).JPG
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Min erfarenhet av arbets"häst" är Omega SMP den klockan klarar allt, som en Toyota Hilux kanske inte så mycket stil men bangar inte för nåt. Min från 2003 har klarat allt med bravur, och till skillnad från det flesta som verkar sälja sin SMP så får min vara kvar.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor

mosse

Omega
Får väl slå ett slag för Seiko SKX! Billig, smidig och gör sig utmärkt på nato/länk/gummi/vadduvillhaförband :)
Jag hade dock solklart kört på rollen, Monaco är väl inte de värsta stället man kan ta en dyr klocka till...
 

Sond

Patek
En Omega SMP GMT? Passar på stranden, i havet, vid poolen och till slut vid roulettbordet. Kan finnas en fin på K&S..;)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ta första bästa rådet och köp en Vostok, väldigt mycket klocka för pengarna och nog är den vattentålig!

Certina har en kvartsdykare för under 3k har jag för mig om du behöver en klocka snabbt. Har du tid att vänta hade du kunnat beställa hem en Seiko från Österled, finns i alla prisklasser och de är väldigt kända för sin prisvärdhet.
 

KMS

Rolex
Vad snackar vi för pris? Det är ju ett litet prisspann mellan en Vostok Amphibian å en Tudor Pelagos.:)
Kommer det vara den enda klockan på resan? Hur snajsiga kretsar rör du dig i?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Eh, varför inte bada med exp2? En toolwatch klarar nog lite bad.

Edit: jag har aldrig förstått poängen med att ha en klocka man är rädd för att använda...

Ja, har ju badat med den här. Så det ska den nog tåla. Är i grunden bara lite paranoid. Och jag vill ha en ursäkt att köpa en ny klocka. ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja, har ju badat med den här. Så det ska den nog tåla. Är i grunden bara lite paranoid. Och jag vill ha en ursäkt att köpa en ny klocka. ;)


Du får härmed tillstånd att köpa två nya klockor i sommar. Innan du ger dig själv diagnosen paranoid är det bäst att du först försäkrar dig om att du inte är förföljd. Själv har jag köpt ett kit på WorldWideWeb som ska kontrollera så att jag inte biologiskt buggad nu när jag äntligen fått bort den lilla sändaren de hade opererat in när de tog min blindtarm 1980.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Känns som om det är någonstans du ska ha en Rolex så är det i Monaco.

Överlever min GMT 1675 mörkaste Afrika så klarar en exp2 definitivt Monaco:)
 
Topp