• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips och råd tack..

Hej alla klocknördar. Har precis tänkt köpa min första dyra (för mig) klocka. Har tittat lite på denna och tänkte höra om nån har koll på om det är en bra klocka?
Tacksam för alternativ och recensioner
Mvh Rookie

Bilagor

• Screenshot_20171116-124500.png
    Screenshot_20171116-124500.png
    65.8 KB · Visningar: 138
Om du aldrig tänker sälja den eller kan tänka dig att sälja den med stor förlust så ska du absolut köpa den klockan.
Men om du vet med dig att det är troligt att du kommer vilja sälja och köpa något annat ska du nog titta på något annat. Tror inte att den där är stekhet på begagnatmarknaden.

Kvallen är absolut bra på Astron och funktionerna är roliga. Känner du att du gärna vill ha just GPS och kronograf så är den säkert ett bra köp.

För 25 papp får du däremot rätt mycket SEIKO om du ser dig omkring, man kan ju exempelvis köpa en Grand SEIKO med kvartsverk för under 25, ett roligare val om man inte måste ha kronograf och GPS.

Astron är kul och de säljer bra men av alla seikos jag hittills köpt (många) så har jag aldrig köpt just en Astron.

Om du känner att det är funktionerna du är ute efter är kan denna kanske vara ett alternativ.
CC9020-54E_1.jpg

Citizens svar på astron.
13k på uropenn.

Så lägger du 10k på en begagnad mer dressad klocka också.

Haft en variant av den där. Grym klocka med bra kvalitet men har lite svårt för GPS, blir lite mer gadget på något sätt....
Håller med. ”Problemet” eller fördelen med Astron är att man får betala för bra finish och dyra funktioner, oftast nöjer man sig nog med det ena eller det andra. :)
Om du känner att det är funktionerna du är ute efter är kan denna kanske vara ett alternativ.
CC9020-54E_1.jpg

Citizens svar på astron.
13k på uropenn.

Så lägger du 10k på en begagnad mer dressad klocka också.
Eller så lägger han 5 papp på en G-shock som synkar via telefonen och 20 papp på en GS. :D

Tillbaka
Topp