• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips om billiga klockskrin

Ser ut som dom jag köpt på guldfynd för 150 spånn stycket för nåt år sen ! Haha

Inte bättre att köpa en snygg rainerbox istället ?

• Like
Reactions: Bas
Ja det verkar iaf finnas en del alternativ.
Klockorna ska bara vila ihop och så kräsen är jag inte. Klockorna brukar vara dyra så skrinet kan vara billigt för min del iaf. Men självklart ska det vara snyggt :)

Eller köp en Pelicase-kopia på Claes Ohlson för typ 300kr och köp några billiga klock-kuddar på eBay.
https://klocksnack.se/threads/pelicase-klocklåda.57025/
Fan @yonsson det var ett bra tips
Inte direkt tänkt på det dära ett tag !
Har haft pelican på hivet innan när man kunde köpa inlägg från nån i usa (kommer ej ihåg namnet) sherminator nåt haha
Men sen sluta han att sälja så jag sket i den tanken
Men det ser ju enkelt ut att modda till själv !

29:- på IKEA. Två kuddar passar perfekt bredvid varandra. Blir inte billigare än så här dock är det ju kartong, så inga dyrbara saker borde förvaras så här. Jag har en hel del gamla billiga klockor som annars hamnar i en låda på varandra och detta sätt känns bättre. Kuddar finns att köpa på eBay men annars går det bra att ha klockor rakt upp och ner i lådan också.
20171105_231511.jpg
20171105_232610.jpg
20171105_230006.jpg

Köpte en Rainer förra året men låset gick sönder efter bara några veckor. Nu var det rätt skönt ändå eftersom boxen var jobbig att öppna med ett finger på låsknappen och andra handen som ska öppna locket.

Tja gott folk
Den som är ute efter klockskrin så finns det just nu en bra deal på letsdeal! Billigt och bra verkar det som!!
http://touch.letsdeal.se/#/deal/8135641
gillar att du använder ordet skrin. tänker på lådan som emil's mamma hade sina skrivböcker med ungens sattyg i... :D

Den är solid, hade en sådan förut som jag var nöjd med.

29:- på IKEA. Två kuddar passar perfekt bredvid varandra. Blir inte billigare än så här dock är det ju kartong, så inga dyrbara saker borde förvaras så här. Jag har en hel del gamla billiga klockor som annars hamnar i en låda på varandra och detta sätt känns bättre. Kuddar finns att köpa på eBay men annars går det bra att ha klockor rakt upp och ner i lådan också.
Inte att det spelar jätte stor roll men lådan kostade faktiskt 19kr :).

Val av förvaring är rätt personligt. Senast min klockväska fick en resa (genom vardagsrummet) var inte så länge sedan.

Jag kan garantera att Clas Ohlssons apparatväskan är säker mot fysiskt angrepp på klocksamlingen.

Hon fick för sig att jag köpt två fin fina klockor istället för en pressent jag lovat . Överraskningen slog lite slint....haha.

• Like
Reactions: Bas
Val av förvaring är rätt personligt. Senast min klockväska fick en resa (genom vardagsrummet) var inte så länge sedan.

Jag kan garantera att Clas Ohlssons apparatväskan är säker mot fysiskt angrepp på klocksamlingen.

Hon fick för sig att jag köpt två fin fina klockor istället för en pressent jag lovat . Överraskningen slog lite slint....haha.

Haha oj, det är just den situation jag fruktar :D
Har kollat på apparatväskan och efter din story så blir det antagligen ett köp :smug:

Tillbaka
Topp