• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips om första klockan

Ronnie

Rolex
Tycker gott du kan överraska oss med något kul från Girard Perregaux, Gerald Genta (Retro) en Pequignet eller en Union Glashütte från deras inhouse-era. :D

Ett mainstreamalternativ kan jag bjuda på också:
DSC_2946.jpg
 
Senast ändrad:

Schlyter

Breitling
Jag har de senaste dagarna fastnat mer och mer för Tudor. Vad tycks om följande modeller? Gillar både den rena Black Bay samt Rangern. Jag hade dock gärna sett Rangern i ca 38-39 och föredrar länken hos Black bay.
IMG_0851.jpg
IMG_0853.jpg
 

Schlyter

Breitling
Hej och välkommen in i träsket!
Själv är jag 17 år och ska inom snar framtid själv köpa någon av dessa klockor.. gäller bara att bestämma mig först.
IMG_1784.jpg

Här har vi min första rekomendation, en Tudor Heritage Black bay 41. Klockan har ett tradiotionellt eta-verk och ligger ny på ca 27tkr.
IMG_1783.jpg
IMG_1782.jpg

Min andra rekommendation är en också en Tudor, en "vanlig" heritage black bay. En dykare som besitter mycket rik historia samt har mycket gemensamt med storebror Rolex Submariner. Klockan har ett in-house verk, dvs den är 100% gjord av Tudor därav är prislappen något högre (33tkr)
Fantastiska klockor! Tack för tipsen
 

Beastmode

Omega
Jag har de senaste dagarna fastnat mer och mer för Tudor. Vad tycks om följande modeller? Gillar både den rena Black Bay samt Rangern. Jag hade dock gärna sett Rangern i ca 38-39 och föredrar länken hos Black bay.
IMG_0851.jpg
IMG_0853.jpg
Skulle själv valt en black bay 41. Gillar inte rangern, visarna är inte särskilt snygga och tycker överlag att det är en ganska tråkig klocka. Men jag kan rekommendera att åka och testa båda två hos AD. Sedan är det upp till dig att välja vad du själv tycker om mest!
 

marwe

Breitling
Testa ordentligt hos AD innan köp om du har möjlighet. Bilder på internet är bra såklart men viktigast är hur den ser ut och känns på din handled.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Som många andra sagt, om Speedyn är ditt topp val, köp en begagnad. Annars skulle jag utifrån de kriterier du angav och med Speedyn i åtanke välja en kronograf i från Longines, Saint-Imier eller Master kollektionen. En Speedy är ju alltid en Speedy, men jag tycker personligen det är snyggare med en något mindre sportig kronograf till "kontoret". Alla tycker ju olika och har olika smak. Både Rolex Submariner och Omega Speedmaster förekommer som godkända val till kostym och anses funka till det mesta trots att den ena är en dykare och den andra en racing klocka. Men personligen tycker jag som sagt att det finns annat som passar bättre. Så mitt tips blir, köp en begagnad Speedy och känn efter eller kolla lite mer på olika märken och fundera på vilken stil du tror skulle passa just din stil. Lycka till!
 

hampussanden

Breitling
Hej och välkommen in i träsket!
Själv är jag 17 år och ska inom snar framtid själv köpa någon av dessa klockor.. gäller bara att bestämma mig först.
IMG_1784.jpg

Här har vi min första rekomendation, en Tudor Heritage Black bay 41. Klockan har ett tradiotionellt eta-verk och ligger ny på ca 27tkr.
IMG_1783.jpg
IMG_1782.jpg

Min andra rekommendation är en också en Tudor, en "vanlig" heritage black bay. En dykare som besitter mycket rik historia samt har mycket gemensamt med storebror Rolex Submariner. Klockan har ett in-house verk, dvs den är 100% gjord av Tudor därav är prislappen något högre (33tkr)
Riktigt bra klockor! Du kommer bli nöjd oavsett!
 
Topp