• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på 19mm-band?

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Någon som har tips på var man kan få tag på snygga 19mm-band? Har en Reverso som behöver nya kläder...

/Henrik
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag gillar Hirsh Massai och Fluco struts, har handlat från Watch band center utan problem.
 

DrDre

Patek
@ Hemmingway. Tänk dock på att Hirsch ofta är rätt långa. Om man har clasp, som väl de flesta Reverso har, så måste den korta sidan vara rätt kort så att hela claspen hamnar i mitten på undersidan. Hamnar den på sidan blir det helt outhärdligt obekvämt. (Talar av egen erfarenhet).

Jag går i precis samma tankar med min reverso och ska definitivt köpa en rem i en affär så att man kan se och känna att den passar ordenligt. Tyvärr är ju utbudet lite skralt med 19-> 14mm band.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
@ Hemmingway. Tänk dock på att Hirsch ofta är rätt långa. Om man har clasp, som väl de flesta Reverso har, så måste den korta sidan vara rätt kort så att hela claspen hamnar i mitten på undersidan. Hamnar den på sidan blir det helt outhärdligt obekvämt. (Talar av egen erfarenhet).

Jag går i precis samma tankar med min reverso och ska definitivt köpa en rem i en affär så att man kan se och känna att den passar ordenligt. Tyvärr är ju utbudet lite skralt med 19-> 14mm band.

Sant! Tack för tipset!
 
Topp