• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tips på band till Speedmaster 311.32?

Hallå där, tänkte se om ni har tips på snygga band till Speedmaster 311.32, FOIS. Jag köpte nyligen en med original brunt läderarmband och lyckades pruta till mig ett extra band till värde av 1500:- cirka. Jag skulle helst vilja ha ett Omega original, men när jag kollade igenom deras katalog hitta jag inget direkt snyggt. Helst skulle jag vilja ha ett svart perforerat ala rally-stuk, men tror inte Omega har något sånt? Dom var även återförsäljare av Hirsch.
Vad går ett Omega viklås på?

Speedmaster_Vintage FOIS.jpg
 
Förlåt jag glömde helt bort min egen tråd :S jag skaffade ett Hirsch alligator-band samt ett Hirsch viklås, men pga mina klena handleder som mäter hiskeliga 16cm så satte sig viklåset på sidan av handleden vilket inte kändes skönt. Det bandet åkte ut på K&S. Vad jag förstått så kanske ett viklås av butterfly -typ skulle sitta mer centrerat? tillsammans med ett svart racingband vore sweet :)
 
Topp