• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på beater för runt 600

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej! Som rubriken lyder så letar jag efter en trevlig beater för runt 600kr, spelar ingen roll om det är en Diver, Quartz, automatisk, digital osv, då jag jobbar som förskolelärare. Kom med alla tips ni har :)

Tack på förhand :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror dessa går på runt 600kr? Casio MDV106
MDV-106-1AV_l.jpg
 

Hubbatix

Cartier
Casion ovan är riktigt nice, säkert kanonkvalitet för pengarna, men kanske aningens trist i mina ögon. Annars kanske du kan kolla på någon Vostok Amphibia? Lite rackiga, men redigt charmiga och allt annat än trista.
 

McGyver

Rolex
Röstar på Casion - på med en gummirem och du har en billig robust klocka som troligtvis klarar det mesta de små liven kan slänga i dess väg! ;)
 

CLT

Rolex
Skulle försökt höja budgeten lite. För strax över 1000-lappen får du en Seiko SKX007 eller 009. En tålig automatisk dykare som dom flesta här har ägt.
 

meo_swe

Audemars
Höj budgeten till en tusing och köp en seiko skx007. Klarar den militär verksamhet så borde den överleva barn ;)
Ananrs som sagt finns en massa seiko 5 för ett par hundra
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Röstar också för G-Shock. Jag körde en klassisk DW-6900 som pappaledighetsklocka och den gjorde jobbet strålande! Vacker är den ju inte, men ändå charmig på nåt vis.
 

Bilagor

  • DW6900-1V_xlarge.png
    DW6900-1V_xlarge.png
    58.6 KB · Visningar: 81

Limpas

Cartier