• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på beater för runt 600

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej! Som rubriken lyder så letar jag efter en trevlig beater för runt 600kr, spelar ingen roll om det är en Diver, Quartz, automatisk, digital osv, då jag jobbar som förskolelärare. Kom med alla tips ni har :)

Tack på förhand :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror dessa går på runt 600kr? Casio MDV106
MDV-106-1AV_l.jpg
 

Hubbatix

Cartier
Casion ovan är riktigt nice, säkert kanonkvalitet för pengarna, men kanske aningens trist i mina ögon. Annars kanske du kan kolla på någon Vostok Amphibia? Lite rackiga, men redigt charmiga och allt annat än trista.
 

McGyver

Rolex
Röstar på Casion - på med en gummirem och du har en billig robust klocka som troligtvis klarar det mesta de små liven kan slänga i dess väg! ;)
 

CLT

Rolex
Skulle försökt höja budgeten lite. För strax över 1000-lappen får du en Seiko SKX007 eller 009. En tålig automatisk dykare som dom flesta här har ägt.
 

meo_swe

Audemars
Höj budgeten till en tusing och köp en seiko skx007. Klarar den militär verksamhet så borde den överleva barn ;)
Ananrs som sagt finns en massa seiko 5 för ett par hundra
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Röstar också för G-Shock. Jag körde en klassisk DW-6900 som pappaledighetsklocka och den gjorde jobbet strålande! Vacker är den ju inte, men ändå charmig på nåt vis.
 

Bilagor

  • DW6900-1V_xlarge.png
    DW6900-1V_xlarge.png
    58.6 KB · Visningar: 81

Limpas

Cartier
Håller nog med om att det vore bäst med en lite utökad budget så att det räcker till skx007/009. Annars hade jag nog tittat på g-shock! :)
 

almeyero

Panerai
Röstar på Casion, går att få loss för drygt 300kr faktiskt. Köpte 2 stycken i somras och de passar lika bra på länk som på gummi.

Gamla bilder.

bild 4.JPG


bild 2.JPG
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej och tack så jätte mycket för alla tips!
Men hur slutade det hela?
Jo det vart en Casio "G-Shock" GA-100!

image.jpg


Köpte den beggangnad men måste tillägga att den är relativt ny (förra ägaren har i stortsett bara packat upp osv) vilket den också såg ut att vara när jag själv packade upp den.
Köpte på blocket för 500 riksdaler inklusive frakt, så priset var det verkligen inge fel på.
Klockan i sig är väldigt häftig, tyvärr så tycker jag att den ser och känns aldeles för gigantisk ut på min handled.

image.jpg


Funderade ett tag där om jag skulle behålla den eller möjligtvis byta till mig en mindre G-Shock alternativt en dykare/vintage-dykare i samma prisklass (kan fortfarnde tänka mig göra en bytesaffär om jag blir erbjuden något som ögat fastnar för).
Men just nu verkar det som att den får bo kvar i jobbskåpet och göra sina timmar på fältet ;)
Men som tidigare sagt tack för alla tips, för en riktigt grym beater för dom pengarna är det verkligen :)
 

EmilW

Omega
Hej!

Någon som har ett bra tips på vart man hittar casio mdv106 till bästa pris? Ser ut som att creationwatches inte säljer de längre och amazon.com vill inte exportera till Sverige tyvärr...

Tar även tacksamt emot andra tips om en vardags-dykare som tål tuffa tag!

Tacksam för tips, mitt första inlägg här :)
 

Lowe92

Cartier
Hej!

Någon som har ett bra tips på vart man hittar casio mdv106 till bästa pris? Ser ut som att creationwatches inte säljer de längre och amazon.com vill inte exportera till Sverige tyvärr...

Tar även tacksamt emot andra tips om en vardags-dykare som tål tuffa tag!

Tacksam för tips, mitt första inlägg här :)

Har du kollat Amazon.Co.uk? Ofta fraktar de till Sverige och har i stort sett samma utbud som Amazon.com.
 

KMS

Rolex
Vostok Amphibian är nog den coolaste klockan för den pengen, skippa länken å dra på ett nato, så har du en riktig läcker budgetbeater som står pall alla småungars attacker!
 

EmilW

Omega
Tack för tipsen! Blev en Casio på tradera.

Jag tyckte det räckte utmärkt med min Longines tills jag hittade det här forumet. Nu måste jag nog se mig om efter nån snygg vintage dressare med...
 
Topp