• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på billigare damklocka som liknar dessa.

Kessler

Guld
2-Faktor
Har skapat en tråd om svårigheten med detta. Läs gärna den innan om ni orkar: https://klocksnack.se/threads/varför-så-dåligt-utbud-av-damklockor-från-etablerade-märken.102629/

Min tjej vill ha något som liknar Regalklockan (som har totalpajat såklart) . Alltså roséguld med tvåtonad länk och lite bling. Hade jag fått välja hade jag köpt en Tissot PR 100 sport chic. Rätt perfekt egentligen MEN hon vill absolut inte ha dyrare klockor, hon känner sig obekväm med klockor över typ 1000kr. Tror inte jag sagt exakt vad Orienten kostade (runt 2500kr) men hon är inte korkad och känner till att den är lite dyrare än vad hon är van vid (massa ur och penn, guldfynd mm.) Den från Timex fick jag för typ 400kr.

Har ni några tips på klockor från "etablerade märken" som passar in på beskrivningen? Minst 34mm också. Helst runt 36mm.

Bifogar bilder på regalklockan som är den stil hon gillar samt de två jag köpt till henne tidigare.

IMG_20190222_210255.jpg
Screenshot_20190222_212033.jpg
Screenshot_20190222_211931.jpg

4382628A-B5CB-4BAD-8344-E8AE0F367F9B.jpeg

Jag köpte en sån här till mor min, hon är mycket nöjd och jag är mycket nöjd över att hon har en bra klocka. Win win. SRP855
Schysst. Men är ju inte den prisklassen jag eftersöker. Då hade jag ju gått efter Tissot isf. Som kostar drygt 4000kr.

Min poäng med andra tråden jag startade var ju att det finns så lite till kvinnor under 2000kr. Och även om den där Seikon är en dammodell och passar bättre på kvinnor än män så är det ju ingen direkt damklocka i den aspekten att den känns riktigt kvinnlig om du förstår vad jag menar? Designen är mer unisex.

Denna alltså. Är extremt sugen på att köpa den men känns "taskigt" att köpa en sån när hon känner sig obekväm med "dyrare" klockor.

Screenshot_20190223_102917.jpg

Jag har köpt en del billigt vintage till min tant vid sidan av de lite dyrare. Funkar bra med herrmodeller som ofta är 32-36mm. Själv tycker jag 70-tal är lite skoj med udda former och färgglada klockor. Letar du bling kanske du hittar lite bland 80-tals klockorna.

De översta två raderna har inte kostat mer än max ett par hundra styck.
F9AC9AA8-3822-47C2-BBCA-DA83803D9CC8.jpeg

Sen sa min tjej exakt samma sak att hon inte ville ha dyrare klockor och inte kände sig bekväm med något så dyrt..... tills jag köpte Breitlingen till henne, sen har hon inte sagt något om det :)

Schysst. Men är ju inte den prisklassen jag eftersöker. Då hade jag ju gått efter Tissot isf. Som kostar drygt 4000kr.

Min poäng med andra tråden jag startade var ju att det finns så lite till kvinnor under 2000kr. Och även om den där Seikon är en dammodell och passar bättre på kvinnor än män så är det ju ingen direkt damklocka i den aspekten att den känns riktigt kvinnlig om du förstår vad jag menar? Designen är mer unisex.
Jag tycker storleken gör den damig, men smaksak.

Denna alltså. Är extremt sugen på att köpa den men känns "taskigt" att köpa en sån när hon känner sig obekväm med "dyrare" klockor.

Screenshot_20190223_102917.jpg
Finns det en klausul i er relation som säger att du måste köpa henne en klocka?
Missförstå mig rätt, fin tanke, men det låter spontant som att du vill köpa en ”riktig” klocka mer än damen ifråga vill ha en ”riktig” klocka. Gott så, jag har köpt min Frau massor av presenter som hon egentligen inte ville ha och aldrig använder, men man ska veta om sina bevekelsegrunder.
Är som tråden vi hade om en DW till dottern; vill hon ha en DW kanske det blir bäst om hon får en DW? Varför ska man köpa något till någon som denna uttryckligen sagt att den inte vill ha?

Missförstå mig rätt, fin tanke, men det låter spontant som att du vill köpa en ”riktig” klocka mer än damen ifråga vill ha en ”riktig” klocka. Gott så, jag har köpt min Frau massor av presenter som hon egentligen inte ville ha och aldrig använder, men man ska veta om sina bevekelsegrunder.
Är som tråden vi hade om en DW till dottern; vill hon ha en DW kanske det blir bäst om hon får en DW? Varför ska man köpa något till någon som denna uttryckligen sagt att den inte vill ha?

Nu är det ju så att inte ens kvinnor vet vad de vill ha. Så man får hjälpa dem på traven.

Jag tycker storleken gör den damig, men smaksak.
Jo absolut. Klart mer en damklocka än herrklocka men menade mer "typiskt tjejigt" eller hur man ska förklara det, kolla typ på den Orient jag köpte.

Hon vill ha en till klocka. Hon har haft massa skitklockor som pajar så tänkte att jag vill köpa såna hon kan ha livet ut. Tror absolut hon kommer använda klockan men att hon iaf. i början kommer tycka att det känns "onödigt" dyrt typ. Det tyckte hon först om sin Orient men den har hon nästan alltid på sig förutom när hon använder sin Timex.

Ang. Den tråden du nämner har jag skrivit där ;) Du kan leta upp mitt inlägg och se vad jag skrev. Jag har en lite speciell åsikt när det kommer till sånt.

Vad kostar den? Ganska lätt att motivera
4000kr. Vilket hon vet om. Frågade för länge sen om hon gillade den och hon tyckte den var fin men för dyr (då kostade den drygt 5000)

Men jag tänker lite såhär också. Om jag vill köpa en fin klocka som jag dessutom vet att hon tycker är snygg kan jag väl få göra det? Stör hon sig över att den är för dyr får jag lämna tillbaka.

MEN. Nu hamnar vi faktiskt lite OT. Poängen var att försöka hitta snygga damklockor från "etablerade" icke "fashionmärken" under 2000kr. Något som verkar svårt. Men väldigt lätt till män.

Har för övrigt själv en Tissot PR100 med roséguld som färg. Har den ute på annons men tjejen sa typ "varför ska du sälja den?Det är ju den enda snygga klockan du har"

Så då kan vi ju matcha. Så lutar åt att köpa den där PR100 chic. Men hade varit kul att hitta någon billigare också.

Min PR100
IMG_20190213_210751.jpg

En annan aspekt när du köper klocka till din kvinna, med tanke på att du nämnde både roséfärgat och gult guld: många kvinnor har bara ett fåtal rosésmycken jämfört med guld- eller guldfärgade, varför det kan vara svårare för dem att kombinera, som många gärna gör. Kör du på rosé-spåret kan det alltså vara schysst att kombinera med ett roséfärgat smycke. :)

En annan aspekt när du köper klocka till din kvinna, med tanke på att du nämnde både roséfärgat och gult guld: många kvinnor har bara ett fåtal rosésmycken jämfört med guld- eller guldfärgade, varför det kan vara svårare för dem att kombinera, som många gärna gör. Kör du på rosé-spåret kan det alltså vara schysst att kombinera med ett roséfärgat smycke. :)
Är roséguld som gäller för henne. Inte gulguld. Vilket blir jobbigt för mig då jag har dåligt färgseende...

Blir den där Tissot. Lyckats få ner priset till 3700kr och velat köpa den i flera månader. Så får väl typ strunta i att tjejen tycker den är för dyr. Tar för mycket på mitt psyke att INTE köpa den :angel:

Någon som vet om denna finns fast med roséguld annars?
Screenshot_20190402_154117_com.android.chrome.jpg

Var betydligt tråkigare dock.

Nvm. Den är 33mm såg jag nu.

Tillbaka
Topp