• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på bra bar-/loungehäng i centrala Sthlm?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tjena,

Ska till storstan i helgen med fru & vänner & söker ett bra bar-/loungehäng för fredag kväll. Vi är alla runt 40 & vill ha en bra bar/lounge med schyssta drinkar & miljö. Inte nattklubb, och heller inte folkpark/Sven Ingvars... ;)

Ska på Scalateatern (i närheten av Norra Bantorget) för show med Grotesco-gänget & bor på Nordic Light (Vasaplatsen) så helst inte allt för långt ifrån dessa platser...

Bring it on!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tjena,

Ska till storstan i helgen med fru & vänner & söker ett bra bar-/loungehäng för fredag kväll. Vi är alla runt 40 & vill ha en bra bar/lounge med schyssta drinkar & miljö. Inte nattklubb, och heller inte folkpark/Sven Ingvars... ;)

Ska på Scalateatern (i närheten av Norra Bantorget) för show med Grotesco-gänget & bor på Nordic Light (Vasaplatsen) så helst inte allt för långt ifrån dessa platser...

Bring it on!
Hotellet torde bjuda på trevlig bar/lounge om inte jsg minns fel
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Guldbaren @ Nobis
- Namnet säger en del..

Himlen därtill @ Skrapan/ medis
- Riksfet utsikt över hela söder ifrån toppen av skrapan

Boqueria (tidigare på kvällen)
- Riktigt trevligt! Observera dock att det blir mer klubbkids & hipsters desto senare på kvällen

Clarion hotell @ Norra bantorget
- Tror att de har någon form av skybar, aldrig varit där men en stor text högst upp som syns ifrån uppsala pendeln
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tack boys!

Himlen Därtill är nice! Men lite i fel stadsdel för detta tillfället. (fast Söder är ju egentligen aldrig fel... Forza Bajen! ;))
Tänkte mer city/Vasastan, typ.

Har Clarion Sign en skybar? Får kolla upp det! Bodde ju där för nå´t drygt år sedan & minns inte det. Schysst lobbybar, dock.

Erik1; Boqueria - är det inne i Modd Gallerian, alltså?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hotel Anglais är trevligt också.

Deras coctaibar é bra! Där fick jag lite fria drinkar när jag var där senast & tjôtade lite med bartendern.
Sa "Blanda nå´t gôtt med bra bourbon eller mörk rom." Den 1:a var inte riktigt vad jag förväntat mig (fick en choklad-bitter/söt pryl...) så då fick jag ett par andra smakprov. Schysst!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan man sträcka sig till Sture finns ju ännu fler!

- Riche
- Sturehof/ Obaren
- Grand Escalier
- Taverna Brillo
...
 
Hotellet vid Linnégatan 18 har riktigt bra drinkar och trevlig miljö. Om man vill ha utsikt är högst upp i skrapan som någon nämde tidigare riktigt trevligt! :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Något i närheten.. Då skjuter jag bort allt söder om gamla stan och öster om östermalms torg.

Vill ni känna på sterotyp stockholmspuls, följ bara kungsgatan bort mot stureplan och glid in nånstans där de verkar trevligt. Finns lite ställen runt hörnen på vägen också, kåken, Nobis... Eftersom det är fredag så var inte för inriktade på ett ställe, risk är att det är för mycket folk just där. Dyk in nånstans där det är lagom mycket folk.

Vill ni ha det lite lugnare och mer "kultiverat" så gå upp mot mina kvarter i vasastan. Finns mycket bra runt odenplan och St. Eriksplan.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Något i närheten.. Då skjuter jag bort allt söder om gamla stan och öster om östermalms torg.

Vill ni känna på sterotyp stockholmspuls, följ bara kungsgatan bort mot stureplan och glid in nånstans där de verkar trevligt. Finns lite ställen runt hörnen på vägen också, kåken, Nobis... Eftersom det är fredag så var inte för inriktade på ett ställe, risk är att det är för mycket folk just där. Dyk in nånstans där det är lagom mycket folk.

Vill ni ha det lite lugnare och mer "kultiverat" så gå upp mot mina kvarter i vasastan. Finns mycket bra runt odenplan och St. Eriksplan.

Vasastan är ju rätt nice. Gillar baren nere på Tranan, tex. Även om den kanske inte är så lounge:ig...
 

Josef B

Bestraffaren
Jag gillar skarpt Radisson Blue på Vasagatan. Loungen precis vid ingången tillåter härlig diskussion utan att behöva skrika sig hesa och folket där beter sig civiliserat. Den har en härlig internationell känsla. Vägg i vägg ligger hotellets fiskrestaurang. Sedan har stället en trevlig Skybar om man vill ha lite mer liv och bättre drinkar.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tack för alla schyssta tips!

Stureplan blir dock lite väl glassigt, tror jag...

Får se vad sällskapet föredrar. Tweed i Gamla Stan vore kul som f-n att testa nå´n gång för schyssta drinkar/en cigarr. Får se om jag får med folket åt det hållet istället.

Även baren på Nordic Light (Crooked Leg) låter trevlig & på äkta krypavstånd till hotellrummet...
En sväng uppåt Vasastan kanske funkar oxå...

Återkommer i ärendet!

/Ron
 

Rojalisten

Panerai
Glider in lite lagom sent (men kanske till framtiden) att kolla in Escalier (humlegårdsgatan 17) finns inget bättre ställe och loungehänga, dricka konstiga drinkar och bara må jävligt gött. Tips till alla o kolla in nu till våren också!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Denna tråd kan vara bra att ha för framtida bruk...

I fredags blev det inte så mycket lounge-häng som förväntat, tyvärr...

Tog en drink på Scalas bakficka efter föreställningen (Som jag för övrigt starkt kan rekommendera! Grotesco levererar! Fast liiiiiite lam publik, tyckte jag nog. Konstigt en fredagskväll, när man får anta att de flesta tagit en stänkare eller två & borde vara på humör) & sedan mötte upp ett par andra polare på en pub uppe på Drottninggatan (Queens Head?!?).

Sedan blev sällskapet hungriga så det blev en lyxshake & en liten burgare på Max(!) innan en sängfösare på Crooked Leg (lobbybaren/loungen på Nordic Light). Bra häng på hotellet, men rätt avslaget/dött framåt 01-hugget.

Men många bra tips i tråden för övrigt som sagt!
 
Topp