• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på bra hotell i Köpenhamn?

Makkanxd

Rolex
Tjena KS.

Vi ska ner till danska huvudstaden i maj och titta på när Sverige tar VMguld i hockey!
Någon som har erfarenheter av några trevliga hotell runt Royal Arena/Kastrup?
Kikade på några runt Tivoli men såg sedan att folk hade skrivit att läget var lite ”off” och att det rörde sig mycket skumt folk i krokarna.

Någon som har koll på Dannmark, var vill man bo och inte bo? :)

Skriver en tråd om detta då vi haft en dålig erfarenhet av Paris där vi fick byta hotell samma dag då vi hamnade i ett mindre trevligt område om man säger så :)
Tack på förhand!
Makkan
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor

Makkanxd

Rolex
jag gillar Axel Guldsmeden Hotel , detta ligger nära Centralstationen , tar ca 10 min med tåg till Kastrup.
Detta ligger ganska nära "ruffiga" kvarter , men fint utanför , o behöver inte passera dessa på väg till stationen.

Kastrup området är trist , en stor flygplats o kontor...

https://iloveecohotels.com/Hotel/Detail?hotelid=91&rooms=2
Axel Guldsmeden är att rekommendera! :)
Såg väldigt bra ut, blir nog detta hotell.Tack för de!
Fanns bara sviten ledig vilket känns lite dyrt för oss tror jag
 

Zingo

Rolex
Skulle inte valt att bo runt centralen eller Vesterbro då arenan Royal Arena ligger på Amager och det lättaste sättet är att ta tunnelbanan vilken inte går från centralstationen. Kolla på hotell längs tunnelbanan alt i city, ex runt Kungens nytorg. Se metron: http://www.m.dk/#!/

Amager är inte så spännande område om än nära med tuben in till city. Vesterbro är inte så farlig, mer dåligt rykte från sex och droghandel men många hotell ligger där.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Uber är billigt i köpenhamn, speciellt om man är flera.
Går även tåg mellan stationen och utanför Royal Arena, dock får man gå typ 5-10 minuter från stationen,

Jag har besökt Royal Arena två gånger i år och bodde vid centralen både gångerna. Dock kanske inget jag skulle rekommendera. Bodde på Grand Hotell sist och det var ganska sunkigt. Fördel med att bo i centrum är ju såklart om ni får tid över och vill gå runt i staden.

Annars ligger det väl typ 2-3 hotell precis vid arenan? Hört gott om dessa också. Men jag minns inte vad dom heter.

Min post kanske inte var till någon hjälp nu när jag läser igenom den :p
 

korvaza

Omega
Skulle rekommendera Nobis Hotel Copenhagen, ett nyöppnat och riktigt nice designhotell. Skicka pm om någon är intresserad av en rabattkod (Ja, jag jobbar för företaget).

http://nobishotel.dk/
 
Senast ändrad:

Salesmayne

Panerai
Om folk på fullaste tycker att det är ruffigt och "skumma" människor runt tivoli så förtjänar man knappt att vistas i Köpenhamn. I hela staden återfinns rikligt med alkisar/narkomaner m fl, hotspots är exempelvis Istedgade och Christianshavns Metro station. Är dom farliga nej? Luktar dom cigg och luffare? Ibland! Mkt värre än så är det inte.

Det finns ett och annat schysst hotell vid Nyhavn för runt 1000-1500kr ungefär men det är lite långt bort för ditt syfte. Tänk på att det finns mkt bra publika transporter i Köpenhamn så att ta sig till centrum från hotellet eller tvärtom är inget problem. Taxi är helt ok också, inget Sthlm/Oslo hitte-på!
 
Söker lite generella tips på bra restauranger som kan tänkas vara öppet i början på januari. Gärna minst en *, övriga tips på shopping osv mottages tacksamt. Kan tänka mig att många krogar har stängt?
 

Threeone

Omega
Väkst är en riktigt bra restaurang som jag tycker påminner om stjärnbelönade Volt i Stockholm. Ligger i hotellet jag tidigare rekommenderade: SP34.
 

bluetrain

Cartier
Söker lite generella tips på bra restauranger som kan tänkas vara öppet i början på januari. Gärna minst en *, övriga tips på shopping osv mottages tacksamt. Kan tänka mig att många krogar har stängt?

Om du överväger den danska nationalrätten smööörrebrööö så är kronoborg ruskigt bra på det där typiskt danska sättet, dvs gemytligt och allt sånt och maten är också fantasisk. De har också ett nästan ohälsosamt stort utbud av schnaps vilket också väl får anses vara en del Av en typisk dansk lunch. Kanske därav att det är så gemytligt? Finns ett par min från ströget. Du kommrr icke bli besviken. Obs behöver som regel förbokas! En annan favorit är kanalen som är (något billigare) fine dining. Men annars som någon skrev så tror om ni kan ta er till köttbyen så är skulle jag tro de flesta restauranger reko!
 
Tack för alla tips, blev Axel guldsmeden efter lite velande. Tänkte sticka till Torvehallarna och börja dagen med något gott.
Därefter tänkte jag försöka trycktesta en klocka, shoppa lite, småäta/dricka.
Funderar på Amass på kvällen, men ligger så jäkla off. Lite osugen på området men restaurangen per se verkar lovande. :)
 
  • Like
Reactions: Ako

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Lite tips på mat här i tråden, men utöver detta?

Käkar gärna smörrebröd till lunch, men middag spelar ingen roll. Tips?
Lutar åt kronborg till lunch och Ködbyens fiskebar till middag, men tar mer än gärna bättre options!
 

Txistorra

Omega
Käkade på Geist i vintras, en trevlig upplevelse!
Torvehallerne som några skrivit ovan är väldigt trevligt att flanera runt i. Dock betydligt mindre än jag hade väntat mig.
 
D

Deleted member 21289

Guest
Har inte läst hela tråden.

som arkitektintresserad så slår jag ett slag för Stay Hay på Islands Brygge. HELT FANTASTISKT!!!
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Lyfter denna. Jag ska bjuda farsan på en weekend i Köpenhamn i Mars. Hotell är fixat men letar bra restauranger. Tips utöver de som finns i tråden?
 
Topp