• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på bra klockköp i Tokyo?

Koppe

Cartier
Tja!

Inom en kort framtid reser jag till Tokyo!

Jag känner att det faller sig förenligt med en sådan resa att göra något slags klock-köp.

Som jag har förstått saken ligger Tokyo ”i topp” vad gäller priser på Schweiziska klockor (alltså en av de billigaste...).

Finns här några veteraner på forumet som besökt Tokyo och kan tipsa om kvarter, butiker eller AD:s som man borde besöka? Vilka , om några märken är billigare än resterande världen?

Ös på med förslag!!

Mvh,

Koppe
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Kan försöka sammanställa en lista av de jag besökte för inte allt för länge sen i Tokyo. Tillsvidare säger jag att Nakano Broadway får du inte missa.
 

Buffi

Panerai
Bäst vintageshopping tycker jag är runt Ueno (andra sidan av rälsen ifrån ameyoko) samt i Shinjuku, gatan mellan "Daikokuya" och "BEST新宿本店".

Ang nya Schweiziska så har jag inte stenkoll tbh. Finns ju en jävla massa på BIC Camera och liknande dock.
 

Koppe

Cartier
Jag har erfarenhet av att köpa i Japan :) nått specifikt du är ute efter?
För att ge ett dumt svar: så beror det på vad som är ”billigt”. Vintage är huvudsakligen det som intresserar mig mest, att föredra är klockor i 10-20tkr klassen:). Sedan tycker jag Japanese domestic Seiko är kul!
 

puffen

Cartier
För att ge ett dumt svar: så beror det på vad som är ”billigt”. Vintage är huvudsakligen det som intresserar mig mest, att föredra är klockor i 10-20tkr klassen:). Sedan tycker jag Japanese domestic Seiko är kul!
Jag förstår! Då kan jag nog inte hjälpa. Har bara haft med Rolex att göra. Men TWC ( the watch company) i Nakano tycker jag har haft billigast priser gällande Rolex men dom har massa annat kul också om du vill kika :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Var senast i Tokyo för två veckor sedan, nu gör inte den låga kronkursen saken bättre men speciellt billigt är det inte med klockor.
Nakano Broadway måste du besöka både för stora utbudet av klockor men även för alla andra "konstiga" butiker men klockor är dyrare än hemma kändes det som. Du kan hitta allt i Nakano, mest ovanliga modeller både nytt som vintage men räkna inte med några klipp.

Seiko kan man däremot hitta till bra priser, åker du till Akihabara så finns det ett helt ok utbud av Seiko till godkända priser. Men vill du fynda så tror jag du har bäst chans om du ger dig ut i förorterna till Tokyo och besöker någon av Hard Off butikerna (finns i andra städer med) begagnat butiker som finna lite över allt utanför centrala Tokyo. De kan ha en del intressanta klockor inne till bra priser om man har tur även om klockor inte är deras stora grej. Men om inte annat så kan man göra riktigt bra fynd där på elektronik, studioutrustning, syntar och andra instrument där om man är intresserad till mycket bättre priser än hemma.
 
Topp