• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bra tennisrack...

Jockinho

Pandion
2-Faktor
har kört med sämre rack i några år med strängar som flyttar sig etc vid varje slag och tröttnat på det :rolleyes: Tänkte nu köpa ett bättre rack men har noll koll. Budget är ~1500kr och tips mottages gärna. Träffytan bör vara normal eller stor :pompus:

Tack på förhand :)

har kört med sämre rack i några år med strängar som flyttar sig etc vid varje slag och tröttnat på det :rolleyes: Tänkte nu köpa ett bättre rack men har noll koll. Budget är ~1500kr och tips mottages gärna. Träffytan bör vara normal eller stor :pompus:

Tack på förhand :)
Du har inte tänkt på att man kan stränga om racketar ;)

Som sagt; Nille på tennisklubben hjälper dig. De har ett litet utbud racketar där.
Aldrig sett dig i tennishallen! Spelar varje vecka sedan ett antal år...

Spelar ute vår/sommar och sålänge hösten tillåter. Kör sporadiskt men det är väldigt roligt och min far har ett bra rack så märker stor skillnad i spelet med det kontra mina ”sämre”. Jag är ju dock ingen stjärna men ok ändå utom på backhand och andraserv :D

Bara spelat en ggn i tennishallen faktiskt. Tack för tipset ska gå ned efter jul och kolla :)

Har spelat sen jag var ung.
Prova. Då det är en smaksak men wilson pro stuff är lättspelade jag kör på sådana. Jag gillar även heads racket.
Stränga om ska du göra iaf en gång per år.

Har spelat sen jag var ung.
Prova. Då det är en smaksak men wilson pro stuff är lättspelade jag kör på sådana. Jag gillar även heads racket.
Stränga om ska du göra iaf en gång per år.

Heads har min far ett köpt begagnat via tennisklubben och sedan omsträngat. Insåg då hur mkt bättre det var och kostade han en femhundring. Ett trevlig rack!

Kul med tennis! Kör med Wilson pro straff RF97 nu och är mycket nöjd. Med din budget skulle jag tipsa om den enklare versionen av mitt racket eller något av Babolat (pure drive, aero etc).
DBB078F8-D9BE-49D3-AF95-5FA96CE8AB0A.jpeg

Har kört med Babolat Pure Drive racketar i många år. De börjar bli lite slitna och jag har funderat på att införskaffa nya racketar och kommer att följa tråden med intresse.:)

Tillbaka
Topp