• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på budget-winder...

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Den dubbla har jag och råder dig inte att köpa den. Den skrapar i rejält en gång per varv om klockan är aningen tyngre än en dressare och det bildas plastdamm i botten på windern. Kan ju iofs vara min som är lite skev eftersom att jag köpte den beg.

Hoppas den beter sig som den ska!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Den dubbla har jag och råder dig inte att köpa den. Den skrapar i rejält en gång per varv om klockan är aningen tyngre än en dressare och det bildas plastdamm i botten på windern. Kan ju iofs vara min som är lite skev eftersom att jag köpte den beg.

Hoppas den beter sig som den ska!


Har testkört min i ett dygn och den fungerar lika bra för små dressare som större dykare... din måste vara lite måndags kanske... eller så kommer mitt ex paja så fort jag ger den till styvfar...
 

Jonte73

Audemars
Varit uppe förut, men...

Beställde en winder till styvfar som tröttnat på att hans skx stannar hela tiden...
För en dinka: http://www.conrad.se/KLOCKUPPDRAGARE.htm?websale8=conrad-swe&pi=671686&ci=SHOP_AREA_17205_0819005
Den är slut i lager och kommer inte in förrän den 28:e..
Iställer skickar de denna:
http://www.conrad.se/KLOCKUPPDRAGAR...nrad-swe&pi=671685&ci=SHOP_AREA_17205_0819005
För samma pris dvs... provade nu och fungerar bra... låter ingenting....
Går den på batteri med?
Vill kunna köra den i ett skåp.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Varit uppe förut, men...

Beställde en winder till styvfar som tröttnat på att hans skx stannar hela tiden...
För en dinka: http://www.conrad.se/KLOCKUPPDRAGARE.htm?websale8=conrad-swe&pi=671686&ci=SHOP_AREA_17205_0819005
Den är slut i lager och kommer inte in förrän den 28:e..
Iställer skickar de denna:
http://www.conrad.se/KLOCKUPPDRAGAR...nrad-swe&pi=671685&ci=SHOP_AREA_17205_0819005
För samma pris dvs... provade nu och fungerar bra... låter ingenting....


Tack för tipset

huteha3u.jpg
 

plexan

Cartier
Köpte också den dubbel-windern från Conrad förra veckan.
Funkar riktigt bra än så länge, känns betydligt rejälare än jag trodde den skulle vara. Finns dock vissa rapporter från England att remmen i den kan gå av efter typ 1 år men Conrad har ju 2 års garanti så då är det bara plocka ut en ny. :)
Skriv en recension på någonting på deras hemsida så får man 50:- rabatt också.
 

Pistol_Pete

Panerai

Vesper

Rolex
Finns det någon vettig winder för väggmontage? Och är det någon som har någon koll på benson winders, inte billiga men inte apdyra heller.
 

BadkarsPiraten

Vacheron

watchwelder

Friends of KS
Någon som vet ifall man kan ha en klocka i windern hela tiden utan att det är skadligt/för slitsamt? Eller ska man låta klockan stanna då och då?

Den verkar nice Pistol_Pete ! Får se om det blir en sådan, då har mina automatare var sin plats när jag använder quartz :)
 

Apansson

Torpare
Någon som vet ifall man kan ha en klocka i windern hela tiden utan att det är skadligt/för slitsamt? Eller ska man låta klockan stanna då och då?

Den verkar nice Pistol_Pete ! Får se om det blir en sådan, då har mina automatare var sin plats när jag använder quartz :)

Alla klockor mår bäst av att vara igång så mycket som möjligt. Ligger den still så torkar oljorna ihop = o-bra.
 

Pistol_Pete

Panerai
Någon som vet ifall man kan ha en klocka i windern hela tiden utan att det är skadligt/för slitsamt? Eller ska man låta klockan stanna då och då?

Den verkar nice Pistol_Pete ! Får se om det blir en sådan, då har mina automatare var sin plats när jag använder quartz :)


Det är ingen ultralyxig Modalo men jag gillar den! Jag får plats med tre manuella klockor nedanför själva windern och så går lådan bra ihop med min humidor som syns längst ner i den här bilden :cigar:

IMG_8977.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Alla klockor mår bäst av att vara igång så mycket som möjligt. Ligger den still så torkar oljorna ihop = o-bra.
Det borde väl vara mer typ:
"Alla klockor mår bäst av att vara igång så mycket som möjligt regelbundet. Ligger den still för länge så torkar oljorna ihop = o-bra."​

Är den igång 24/7 så är oljorna konstant igång med andra saker slits också mer. Är den igång X dagar per vecka/månad så hålls oljorna fortfarande igång men de andra sakerna slits mindre...
 

sharetracker

Cartier
Det borde väl vara mer typ:
"Alla klockor mår bäst av att vara igång så mycket som möjligt regelbundet. Ligger den still för länge så torkar oljorna ihop = o-bra."​

Är den igång 24/7 så är oljorna konstant igång med andra saker slits också mer. Är den igång X dagar per vecka/månad så hålls oljorna fortfarande igång men de andra sakerna slits mindre...

Innebär ovan angivna att jag bör dra igång min mekaniska klocka med jämna mellanrum om jag vill hålla den i god form?
 
Topp