• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på budget-winder...

mruhr

Panerai
2-Faktor
Skaffade nyligen den här budget-windern från AliExpress:
http://www.aliexpress.com/item/Supe...h-Capacity-for-2-Watches-With/1904077514.html

Butiken hörde genast av sig och undrade vad de skulle skriva på fakturan "for easy customs clearence". ;)
Lådan är förvånansvärt tyst, motorn hörs inte alls när locket är stängt. Kvalitén är förvånansvärt gedigen och bra. Kan verkligen rekommendera den!

IMG_9590.jpg




IMG_9589.jpg

Fin samling hade du också :)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Skulle behöva köpa en winder själv men får ligga lågt då jag bjuder med familjen på en resa, införskaffat klocka och renoverar hemma ;-)

Informativ tråd dock!
 

Mygal

Omega
Skaffade nyligen den här budget-windern från AliExpress:
http://www.aliexpress.com/item/Supe...h-Capacity-for-2-Watches-With/1904077514.html
Butiken hörde genast av sig och undrade vad de skulle skriva på fakturan "for easy customs clearence".
Lådan är förvånansvärt tyst, motorn hörs inte alls när locket är stängt. Kvalitén är förvånansvärt gedigen och bra. Kan verkligen rekommendera den!

Jag tog och beställde en sån här fast svart, ska bli roligt och se kvalitén.
 

CLT

Rolex
Jag tog och beställde en sån här fast svart, ska bli roligt och se kvalitén.
Köpte en likadan fast dubbelt så stor för några år sedan. Den funkar fortfarande. Men, är klockan lite lite högre än en tunn dressare så tar den i glaset... Så den får agera förvaringslåda och min Modalo får snurra!
 

Mygal

Omega
Köpte en likadan fast dubbelt så stor för några år sedan. Den funkar fortfarande. Men, är klockan lite lite högre än en tunn dressare så tar den i glaset... Så den får agera förvaringslåda och min Modalo får snurra!

Ja det var ju mindre bra.. Hade tänkt att ha en Longines HydroConquest och en dressare i den som jag hade tänkt skulle få snurra. Var ju inga blodiga pengar det handlade om så den får som du säger agera förvaringslåda :)
 

Pistol_Pete

Panerai
Köpte en likadan fast dubbelt så stor för några år sedan. Den funkar fortfarande. Men, är klockan lite lite högre än en tunn dressare så tar den i glaset... Så den får agera förvaringslåda och min Modalo får snurra!

Mina ur måste vara tunnare, eller så är windern större, för jag har inte stött på det problemet.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Den dubbla har jag och råder dig inte att köpa den. Den skrapar i rejält en gång per varv om klockan är aningen tyngre än en dressare och det bildas plastdamm i botten på windern. Kan ju iofs vara min som är lite skev eftersom att jag köpte den beg.

Hoppas den beter sig som den ska!


Min skrapar också en gång per varv. Undrar om det går att fixa?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Den här windern köpte jag, mycket nöjd den är riktigt tyst.
Funkar med sladd och batteri om man nu vill det.
image.jpg
 
Topp