• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på butiker Kapstaden?

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Har det stora nöjet att spendera kommande veckan i Kapstaden och tänkte därför kolla om någon här har några tips att dela med sig av?
Tänker främst på begmarknaden då alla stora varumärken representeras på flygplatser/varuhus etc.

Klockor eller ej kan jag verkligen rekommendera Sydafrika som resmål, fantastisk mat, hjälpsam befolkning och väldigt mycket att se och göra!
 

trumpetera

Panerai
Det finns en antique mall där. Kommer inte ihåg adressen, men hatar firtfarande mig själv för att jag inte köpte en original Tudor Advisor för en i sammanhanget spottstyver för några år sedan....
 

DiverSailor

Breitling
Nu har jag återigen installerat mig i kylan efter min första vistelse i Kapstaden. Om någon hittat hit med samma frågeställning som jag inledningsvis hade och undrar över butiker, vingårdar eller något som hör Kapstaden till är ni hjärtligt välkomna att skicka iväg ett PM eller skriva i tråden så ska jag försöka besvara efter min bästa förmåga.
 
Hej! Livar igång denna tråden igen. Ska till Kapstaden i påsk och tänkte köpa en Lady DateJust till frugan . Någon som har tips på butiker? :) Tack på förhand för tips!
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
@Schaffenhausen
Besökte Kapstaden i dec 2017, fantastisk stad, om du söker nytt finns det ett mall nere i Waterfront(Victoria Wharf Shopping Centre) med bl.a. en Rolex AD, (charlesgreig.co.za).
Trevlig och tillmötesgående personal, jag skulle mailat([email protected]) och bett dom ta hem en önskad modell.

Om jag minns rätt erbjöds jag ca 7-8% i rabatt på stålmodeller och lite mer på guld, tyvärr vart det inget köp trots gynnsam växlingskurs och möjlighet att köpa taxfree(men det skall vara ganska omständigt och ta lång tid innan man får tillbaka v.a.t)

Trevlig resa

// Tibbe
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag var där i januari/februari och passade på att gå förbi Antique market på Longstreet. Massor med mögel och lite dyrt. Men det går säkert att fynda.
Det är som en liten galleria där handlarna själva bestämmer öppettider så se till att ha gott om tid ifall någon butik råkar vara stängd precis när du kommer.
 

Greven78

Cartier
Hur märker ni av kriminaliteten? Jag var där 2005 på utbildning och då rörde vi oss i en hel del sämre områden och det kunde vara ganska brutalt. Det sker ju en del hemskheter mot den vita befolkningen nu också men det kanske man inte märker av om man håller sig till de större städerna?
 
@Schaffenhausen
Besökte Kapstaden i dec 2017, fantastisk stad, om du söker nytt finns det ett mall nere i Waterfront(Victoria Wharf Shopping Centre) med bl.a. en Rolex AD, (charlesgreig.co.za).
Trevlig och tillmötesgående personal, jag skulle mailat([email protected]) och bett dom ta hem en önskad modell.

Om jag minns rätt erbjöds jag ca 7-8% i rabatt på stålmodeller och lite mer på guld, tyvärr vart det inget köp trots gynnsam växlingskurs och möjlighet att köpa taxfree(men det skall vara ganska omständigt och ta lång tid innan man får tillbaka v.a.t)

Trevlig resa

// Tibbe

Stort tack! :)
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Hur märker ni av kriminaliteten? Jag var där 2005 på utbildning och då rörde vi oss i en hel del sämre områden och det kunde vara ganska brutalt. Det sker ju en del hemskheter mot den vita befolkningen nu också men det kanske man inte märker av om man håller sig till de större städerna?
Nu rörde vi oss mestadels kring Waterfront och stora turistmål och då kändes det väldigt tryggt, besökte ett Township och även ett barnhem där var det en helt annan känsla. Man skall nog röra sig i vissa områden med aktsamhet.
 
Topp