• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på damur

Sonos

Omega
Snart fyller flickvännen år och jag är lagom trött på att se henne gå omkring med diverse parfymklockor. Vad kan vara en bra första klocka att ge henne, tycker ni? Hon bryr sig inte så mycket egentligen vad uret har för märke "så länge den är fin" men jag hoppas att detta ska ändras snart (även fast det förmodligen kommer bli dyrare för mig i framtiden :banghead: )

Jag tänker mig runt 3-6tkr. Får man något roligt för det? beg eller nytt kvittar! Tack!
 

jabla

Sarlacc
Certina 35mm ca: 3500:-
certina-C014_235_17_011_00.jpg
 

Sonos

Omega
Tack grabbar! Jag har kollat på hydroconquest faktiskt.

Vill helst köpa automat men kvarts kanske duger. Vad tycker ni? Värt att lägga några lappar till eller borde kvarts duga bra åt damen?
 

mace

Cartier
2-Faktor
Tack grabbar! Jag har kollat på hydroconquest faktiskt.

Vill helst köpa automat men kvarts kanske duger. Vad tycker ni? Värt att lägga några lappar till eller borde kvarts duga bra åt damen?

Bär hon den varje dag tror du? Annars är ju kvarts att föredra, annars kanske m kors åker på igen.
 

Sonos

Omega
Ja det är min förhoppning, annars har jag givit henne en värdelös present ;)

För att vara på den säkra sidan tänkte jag även gömma hennes DW, Kors och allt var det är så att hon blir tvungen att använda den nya.

Om inte annat så får det mig att må bra med tron om att hon tycker om min gåva;)
 

F-L-P

Panerai
Tack grabbar! Jag har kollat på hydroconquest faktiskt.

Vill helst köpa automat men kvarts kanske duger. Vad tycker ni? Värt att lägga några lappar till eller borde kvarts duga bra åt damen?

Oftast är kvarts rätt till de som tycker ayt det är skit samma. Ångrar mig djupt att jag lärde frun att uppskatta bra klockor. Skulle varit mycket billigare om hon inte brydde sig.

Har du kollat på Cartier tank? Kvars med helt ok bom guld belagd boett bör finnas inom budget.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Av erfarenhet så kan det bara vara quartz för min dame. Då ett antal klockor roteras så stannar automaterna o då blir det liv på morgnarna när klockan inte går rätt eller om fel datum visas... Kolla in Seikos Premier linje, fina damur både i stål o tvåton för bra priser!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min sambo sportar en 34mm Tudor. Den är väldigt 'lagom' tycker hon. Borde i storlek och prisklass.

Kommer aldrig ihåg ref på den men den ser ut såhär (på min arm)...

image.jpg


Kanske kan vara ett alternativ?
 

Sonos

Omega
Måste bara få lite snabb input!

Funderar nu på att beställa en Certina Ds 1 lady till min tjej. Någon som har erfarenhet av den i herrmodell? Är damklockan för maskulin för en tjej och svart eller vit urtavla?

c006_207_11_051_00.jpg
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Köpte en S&S Royal steel kvarts till min sambo. Hon är hur nöjd som helst och jag slipper se CK och andra tråkigheter i tid och otid!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Köpte en Automatare men den vart liggandes, quartz är mer grejen verkar det som.
Min tjej låter klockan ligga några dagar ibland som sagt.

Mitt tips är Tag heuer Aquaracer eller 2000 exlusive.

images
 
Topp