• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på dressigt band ?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, det tog inte lång tid innan jag beställde en ny klocka, även om planen var annorlunda.
Beslutet om en dressig klocka stod mellan en Seiko SARB, en Seiko spirit och en Orient bambino.

På grund av det otroligt låga priset i kombination med en dressig look, föll beslutet på *trumvirvel*, en Orient Bambino.
Ja, den är lite i största laget (40,5mm) för sin funktion, men jag är helt kär i det kupade glaset och enligt recensioner jag läst, så har den även en kupad urtavla.

Hur som helst, den behöver ett nytt band, för jag gillar inte crockskinn. Den har inte kommit än, så det är väl ingen panik direkt, men ändå. Några tips?

Google-bildfest:
Källa: http://wornandwound.com/2012/08/29/revi ... -er24004b/
ORIENT_BAMBINO_WHOLE1.jpg

ORIENT_BAMBINO_CRYSTAL2.jpg

ORIENT_BAMBINO_DIAL_DETAIL3.jpg

ORIENT_BAMBINO_WRIST2.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Blir nog bra det där, ser riktigt fin ut.
Ett lädernato kanske ?
Eller ska du ha en mer dressad look, kanske det går att finna någon slimmad länk till den ?
 

Ricrob

Patek
Skulle nog säga vänj dig med croco, klart snyggast och mest dressigt. Ett lite udda alternativ kan vara ett Singular-mesh, faktiskt dressigare än man kan tro!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    566.5 KB · Visningar: 630

EmilL

Omega
Skaffade själv nyligen ett svart hirsch forest, och tänker mig att ett sånt skulle kunna bli bra till din klocka. Kommer du på passet tisdag kväll så kan jag plocka med det (det är dock endast 18mm).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
EmilL skrev:
Skaffade själv nyligen ett svart hirsch forest, och tänker mig att ett sånt skulle kunna bli bra till din klocka. Kommer du på passet tisdag kväll så kan jag plocka med det (det är dock endast 18mm).

Se där ja. Vilket trevlig erbjudande! Bytes mot ett leverslag? ;) Tror dessvärre inte jag kommer. Är mitt i sluttampen på min D-uppsats nu. Har ju knappt tränat någonting denna termin. Får nog sikta på nästa helt enkelt. :oops:

18mm blir nog lite för tunt också, men det är ju ett bra tips om inte annat!
 

EmilL

Omega
Jag vill inte sälja bandet, så det var mest tänkt som ett förslag på passande band.
Gällande leverslag tar jag alltid emot det som dellikvid, men detta är nog fel forum för att prata om sina sådana fetischer :D
Lycka till med uppsatsen, så ses vi till våren!

P.S. Ångrar du dig angående tisdag så bjuds det för övrigt på pepparkakor och julmust.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag tror ett 22mm rios ödla i svart färg skulle bli väldigt fint på den där!
Trevlig klocka förövrigt, synd den inte är lite mindre (läs 36-38mm) men för pengen kommer den vara kalas. Haft några Orients och de är väldigt fina. Kupade glaset är :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag beställde ett 22mm-ers shark skin bradystrap. Får väl fila ner ändarna pyttelite så de passar 21mm. :|
Tror det kan bli asasnyggt.

sharkelite_014.jpg
 
Topp