• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på dykare med öppen baksida

Tjena!
Är just ny på jakt efter min första "riktiga" klocka och har verkligen fastnat för dykare!
Den jag kikar på för tillfället är Tag Heuers Aquaracer, saken är att jag gärna vill ha en automat med öppen baksida, vilket verkar vara svårt att hitta på Aquaracers utom WAJ2110 som är lite för stor i mina ögon.

Så nu skulle jag gärna vilja ha lite tips på dykare med öppen baksida, tanken är att använda klockan som en beater så helst med länkar.
Budgeten ligger på ca 15k, bara att brainstorma fram alla möjliga klockor! Har dålig koll på alla märken som finns så :D

Tack på förhand! :)
 

FunderarN

Omega
2-Faktor
Håller med Michael. , massor av olika varianter och det finns rätt ofta på köp o sälj för 10000 och neråt , lätt bästa för pengen !
 
Tack för tipset! Hittade några riktigt fina faktiskt :D
Vet ni hur dem sitter på armen? Jag har inte allt för stora handleder så stora klockor ser lite konstiga ut på mig (mest enligt mig själv) så jag funderar om dem är klumpiga? De flesta jag hittar är 43mm men dem kanske sitter bättre än vad jag tror?
Nån av er kanske har någon bild på en på handleden jag skulle kunna få se? :)
 

Camo00

Patek
Oris är feta men bär inte särskilt stort pga designen. En Aquis ser mindre ut på armen än en Aquaracer. KBK!
 

Writer136

Panerai
Jag är lite partisk som har en.
Men kolla in Undone watches. Du väljer färger o delar själv och om du vill ha stål eller glasbaksida. 43 mm dykare med urverk från seiko.
Är helnöjd med min. Du kan välja om du vill ha bilder på baksidan också mm.
DSC_5780.JPG
 

Rulle

Audemars
Sitter här och ändrar mig hela tiden, kanske kör en solid baksida och sen någon dressare med öppen om jag verkligen vill ha det sen :D

Glasbaksida är alltid fräckt i början men sen blir det mer blaha blaha ... det är ingen lange vi snackar om .

Man tänker att det kan vara fräckt att titta och att visa folk MEN klockan e ju gjord för att sitta på handleden... inte visas upp via baksidan !

En dykare är en dykare!
en klocka som är gjord att användas i vatten...inte för att titta på urverket (som oftast är rätt tradigt)
 
Glasbaksida är alltid fräckt i början men sen blir det mer blaha blaha ... det är ingen lange vi snackar om .

Man tänker att det kan vara fräckt att titta och att visa folk MEN klockan e ju gjord för att sitta på handleden... inte visas upp via baksidan !

En dykare är en dykare!
en klocka som är gjord att användas i vatten...inte för att titta på urverket (som oftast är rätt tradigt)
Haha alltså du säger ju exakt som det är, inser mer och mer att det är aningen onödigt att välja bort ett stort antal klockor för en sådan obetydlig sak som jag ändå lär bli less på...
Ska ta en funderare ;)
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Aquis tycker jag går bort pga integrerad länk då det begränsar val av band till stor del. Dessutom rätt ugly!
Vill man ha glasbak tycker jag mig sett att det finns någon Nisse i Tysklan som tillverkar cm.

Jazze
 
Både aquis och aquaracer är riktigt trevliga.
Vill du just ha glasbaksida så är det ju aquis som gäller.
Här har du en jämförelse, båda är ju 43mm :)
IMG_1714.JPG

IMG_1823.JPG


Här har du en Breitling avenger 43mm vs aquaracer 43 mm
IMG_2505.PNG
Tack! Sneglar faktiskt runt på en del Aquaracers nu igen, har beslutsångest nu med alla fina klockor haha :D
 
Ska kika runt lite, tack!
Yonssons förslag är perfekt. Kör på den, då har du råd att köpa en till dykare med metallucka som du kan varva med. Tycker inte glasbaksida o dykare hör ihop riktigt, de ska vara tunga o stryktåliga, tänk ett handledsmonterat Singoallakex i stål typ. Välj hellre en dykare med riktigt snygg baksida. Jag gillar dessa: (snodda bilder)
Tag-heuer-aquaracer-caseback.jpg

longines_hydroconquest_04.jpg

medium_357405-mint-kemmner-octopus-2000m-german-diver-eta-495-shipped.jpg

maxresdefault.jpg

omega-seamaster-professional-ceramic-03.jpg


Sedan ska jag ju erkänna att jag själv satt glasbaksida på en av mina dykare bara för att:)
glasbaksida.jpg

glasbaksida 2.jpg
 
Senast ändrad:
Yonssons förslag är perfekt. Kör på den, då har du råd att köpa en till dykare med metallucka som du kan varva med. Tycker inte glasbaksida o dykare hör ihop riktigt, de ska vara tunga o stryktåliga, tänk ett handledsmonterat Singoallakex i stål typ. Välj hellre en dykare med riktigt snygg baksida. Jag gillar dessa: (snodda bilder)
Tag-heuer-aquaracer-caseback.jpg

longines_hydroconquest_04.jpg

medium_357405-mint-kemmner-octopus-2000m-german-diver-eta-495-shipped.jpg

maxresdefault.jpg

omega-seamaster-professional-ceramic-03.jpg


Sedan ska jag ju erkänna att jag själv satt glasbaksida på en av mina dykare bara för att:)
glasbaksida.jpg

glasbaksida 2.jpg
Kanske gör så istället och sparar ihop till en Seamaster istället :)
 
Topp