• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på dykarklocka

levman

Cartier
Tjenare,

Ett tag sen man skrev här nu. Köpte i våras en dykarklocka från micromärket Obris Morgan. Var nöjd till en början men klockan har sakta men säkert blivit sämre.. Bezeln har låst sig och claspen ramla bara av - får se om jag ens orkar reklamera den.
Klockintresset är fortsatt starkt dock och har smygläst under en längre tid. Med den här tråden vill jag gärna att ni postar lite schyssta dykarklockor - då jag kommer inhandla en från ett bättre hus den här gången.
Har redan bestämt mig för att köpa Seiko Sarb065 Cocktail time med ett Sarx001-länk så blir det en fin dressklocka.

När det gäller dykare så är jag inne på Tudor Heritage Black Bay då jag tycker den är väldigt läcker och jag bör kunna hitta en beggad i bra skick för cirka 20-25.. Drömmen är att köpa en Rolex Submariner Two tone (blå/gult guld) men det får vänta tills man har bättre finanser.
Har ni något tips på en annan schysst dykare? Posta här! Keep in mind att jag är vänsterhänt, så kommer ha klockan på högerarm.. Därför går nog Sinn Ezm3 bort :)
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Bra att ha en dröm och ett framtida mål. Finns ju rätt många dykare som det går att tipsa om. Här är en som du kan hitta för runt 8000 kr: Seiko Shogun SBDC029. En hårding i titan. Med den kan du klara dig ett bra tag tills dina finanser tillåter dyrare investering.

Lycka till!

(Lyckas inte bifoga bild via mobilen för tillfället, blir error. Men bildgoogla så ser du modellen)
 

levman

Cartier
Bra att ha en dröm och ett framtida mål. Finns ju rätt många dykare som det går att tipsa om. Här är en som du kan hitta för runt 8000 kr: Seiko Shogun SBDC029. En hårding i titan. Med den kan du klara dig ett bra tag tills dina finanser tillåter dyrare investering.

Lycka till!

(Lyckas inte bifoga bild via mobilen för tillfället, blir error. Men bildgoogla så ser du modellen)
Tack för snabbt svar. Om jag ska vara ärlig är jag inte helt såld på Shogun.. Något annat du har på lager? Gillar Rolex förstoringsglas vid datum - finns det något alternativ till Rolle där?

Köp dig en oris! det är billigt nu ;)

Tidigare varit inne på en Aquis men är inte lika frestad längre. Vad tänkte du?
 

Donorvar

Omega
Omega smp, både de äldre och de nya keramiska är grymma! Jag tänkte lägga upp min 2264.50 för försäljning i dagarna, bara att hojta om du skulle vara intresserad.
 

levman

Cartier
Uppskattar tipsen än så länge men letar egentligen efter en utmanare till Tudor Black Bay som jag är mest sugen på. Någon in mind? ;)
 

Lekman

Omega
Som någon sa tidigare, TH Aquaracer.
d055c946e0531ede095f6897d9e019c507bb5717.png
 

levman

Cartier
Aldrig riktigt fallit för Legend Divern.. Får kanske kolla närmare på den.

När jag ser din Tudor @meo_swe så blir man ju ännu mer kär.. Vilken fin klocka.
 

EWGM

Breitling
Intressant tråd du skapat! kommer följa denna :) jag har dock fastnat för doxa av de äldre utgåvorna.
 

levman

Cartier
Tycker Pelagos är cool med lume på bezeln - men annars så känns BB mer attraktiv om jag ska vara ärlig :) Tycker blåfärgen är lite sådär på Pelagosen!
 

Size

Omega
Tycker också tudor blsck bay är riktigt fin.
Dock har jag fastnat ännu mer för Christoffer Ward c60 trident 600. Kika på den!
 
Topp