• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på en billig dressar!

DB15

Panerai
Pledge Member
för att göra historien kort så ska jag på bröllop i sommar. Visst det är flera månader dit, men vem fan här kan håla sig från att köpa en ny klocka nu (och inte använda bröllop som en bortförklaring till sitt nyköp) :D
Då jag håller på å sparar till ett annat "dyrare" köp så är jag tyvärr inte så sugen på att lägga allt för mycket pengar på detta köp, men runt 2000-2500kr känns rimligt (gärna mindre än så).
Klockan Ska hellst vara ny och vilket urverk som sitter i spelar ingen roll :)

Kom med alla tips ni har!
Tack på förhand
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Seiko brukar väl vara ett standardtips. Men jag slår gärna ett slag för en vintage Omega Seamaster. Klassiska, stiliga, låga i pris. Dock inte nya... Här är min på ett sommarband. Som dressare skall den sitta på brunt eller svart.

resized-IMG_4723.JPG
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Vintage är helt klart rätt väg att gå. Många trevlig klockor med "karaktär" och oftast inte speciellt dyra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer om Orient Bambino. Har ägt en som jag gillade allt med förutom bandet men det går ju att byta. Rotorn rasslade en del också har jag för mig om man nu bryr sig om sådant. Mycket klocka för pengarna hur som helst.
 

plattfot

Rolex
Dressare skall inte vara för billiga. Då hamnar den aldrig på armen vid de där speciella tillfällena.
Vintage KAN vara undantaget men då är service ofta aktuellt för att det skall kännas riktigt bra.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Gav mig i vintage träsket, och efter några månaders intensiv letande hittade jag till sist denna :) Klockan är automatisk och boet guldpläterad. Den är även i sjukt bra skick och den ser ny ut förutom en liten hairline i plexit :)

image.jpg


Tack för hjälpen och tipsen alla KS:are och ha en trevlig söndag :)
 

PCB

Audemars
tipsat om dessa innan,, men för pengen (ca 1500 i sverige)tycker jag dom är trevliga
 

Bilagor

  • pulsar.jpg
    pulsar.jpg
    68.7 KB · Visningar: 121
  • 99965801_v_1424003090.jpg
    99965801_v_1424003090.jpg
    77.8 KB · Visningar: 120

Havre

Omega
Nu har ju TS iofs hittat vad han söker redan. Men visst, lite fler tips är väl kanske alltid till nytta för någon :)

TS: Vilket fynd, skitsnygg!
 
Topp