• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på "enkel" kostymklocka

MrIronMike

Panerai
OM du öppnar GS dörren så kan det vara värt att ta en titt på SBGA293 också. Så får du centrumsekund och pr-indikator och 40mm (även om den bärs som knappt det).

Har inte min kvar men kommer förmodligen köpa en ny en vacker dag:
2F2C079F-C502-4B6C-B47E-833D635A5217.jpeg


Annars tycker jag den där Portofinon är läcker. Är det inte nästan så att man skulle kunna knipa en begagnad 18k inom budget?
Den var fin 😀
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Hur känner du kring tank-modeller? Jag tycker Cartier Basculante, Santos eller Jaeger-LeCoultre Reverso är riktigt fina klockor.

g41hxal1nlc51.jpg



En annan Nomos-liknande klocka jag själv är sugen på är anOrdain Model 2.

anordain-model-2-review-1.jpg
 
Senast ändrad:

Gelmax

Cartier

Den här kanske går att få ned till 45kkr.

Glashutte senator är ju rätt coola.
Jag
1, gillade den här klockan… så jag
2, kontaktade säljaren (en butik) men
3, det visade sig att den var undanlagd för en annan kund så
4, jag fick vänta och leva på hoppet i en vecka. Nu…
5, en vecka senare så
6, fick jag beskedet att
7, klockan är såld så
8. nu sitter jag här och dränker mina sorger :bawling:
 

Rymdhamstern

Panerai
Om du kan leva med 12mm höjd och tänka dig begagnat hade jag rekommenderat Omega Globemaster. Kanske inte en utpräglad kostymklocka men klart trevlig. Nu är jag ju iofs partisk då jag äger en 😀
Och så en bild, kanske inte den bästa men den fanns på telefonen 😀
5712A843-6B01-46CB-9C90-6520AE803412.jpeg
 

Gelmax

Cartier
Ska jag vara ärlig så gillar jag ingen av de där, dock av olika anledningar. Jag hade kollat på JLC, andrahandsvärdet brukar vara rätt lågt så man får mycket klocka för pengarna.


Den här kanske går att få ned till 45kkr.

Glashutte senator är ju rätt coola.

Jaha.... så det var det jag landare i till slut... lite över tänkt budget men nu ligger det en JLC Master Ultra Thin Small Seconds i klocklådan... Tack för tipsen (fastän det blev dyrare än tänk... borde lära mig att aldrig fråga om klocktips här - det tenderar alltid att sluta dyrare än vad jag tänkt mig :cool: )
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Mycket klokt val. På andrahandsmarknaden kommer du troligen aldrig hitta mer kvalité än när du lägger kosingen på en JLC.
 
Topp