• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på första klockinhandling

calzone

Vacheron
Omega 2541.80 kallas för bondklockan etc. Pierce brosnan debuterade med den i Golden eye 1995 det du ;) Gärna en med blekt insert o skelleton sekundvisare :D Går att hitta runt 10k dom har gått upp i pris lite på senare tid...
img_0226_zps397da4f3.jpg
 

JayJay

Rolex
Snabbrekade Seamaster lite på chrono24 nu. Visst de går att hitta under 10k men det är ett ganska mkt skralare utbud i den prisklassen nu än för ett par år sedan. Lite mera djungel. Tur att det inte är lika mkt att bekymra sig över med en kvartsare.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hej, som det tidigare nämnts tenderar smaken att ändras ganska snabbt när man väl börjat hänga på klockforum. Jag hade köpt mig en trevlig lättflippad seiko dykare samtidigt som jag fördjupar mig lite mer i det jag vill ha.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Är fortfarande inne på en longines conquest/eller någon av dom länkande ovan i tråden! Måste bara tacka samtliga för tipsen! Tog mig en bit längre in i djungeln
 

Marolss

Omega
Jag röstar på det lätta svaret nämligen oris och sinn.

Sinn finns väl en på köp/sälj nu har jag för mig? Verkar även vara klockor som enkelt säljs/flippas om så önskas.

Och är så grymt fina....
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker nog dessa klockor är bra kandidater.
Speedmaster reduced ( måste inte ha gul tavla ;D) men ännu hellre kanske en Breitling super ocean. Annars så tycker jag fortis är ett bra alternativ som det finns en fin här på K&S för 5k.
/ j
image.jpg
image.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag röstar på det lätta svaret nämligen oris och sinn.

Sinn finns väl en på köp/sälj nu har jag för mig? Verkar även vara klockor som enkelt säljs/flippas om så önskas.

Och är så grymt fina....
Det kom precis en sinn-annons på blocket. En UX för 9k.
Borde vara ett ok köp!
PS. Vet inget om säljare eller klockorna i övrigt.
/j
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Jag tycker nog dessa klockor är bra kandidater.
Speedmaster reduced ( måste inte ha gul tavla ;D) men ännu hellre kanske en Breitling super ocean. Annars så tycker jag fortis är ett bra alternativ som det finns en fin här på K&S för 5k.
/ j
image.jpg
image.jpg


Den där speedmastern är helt klart en bra kandidat,

Dock har jag fastnat för lite för longines heritage 1951
Men sen kan man ju alltid ha ögonen öppna för en beg breitling!!
 

Kapten

Omega
7yzepuju.jpg

Jag verkligen älskar min Longines Conquest. Tycker det är mest klocka för pengarna under 10000:-


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp